Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olsin
Både jag och frun upplever att bilen inte kommer ihåg våra inställningar på svankstödet. Om hon har kört bilen innan mig och jag öppnar dörren så justeras sätets position, sätesförlängaren och backspeglarna helt enligt konstens alla regler, men svankstödet verkar leva i sin egen lilla värld. Om jag när jag satt mig håller in "min" knapp på dörren för att justera säte/speglar så hamnar svankstödet rätt. Är det någon fler som har samma dilemma?
av S90D5AWDRdesign
Rubriken kanske ska vara Volvo med dåligt minne.
Har samma erfa som du och dessutom för flera olika inställningar. HuD t.ex. som ställer om sig enligt eget tyckande från gång till gång jag startar bilen. Det sker alltså när jag öppnar och startar bilen med samma nyckel, inställningarna sparas i nyckeln enligt instruktionsboken.

Har mailat supporten men det ger inget, de hänvisar till handboken och den har jag redan konsulterat. Ingen verkar riktigt vilja ta i frågor relaterade till mjukvara, supporten slår ifrån sig och teknikern jag pratat med "vet inte".
Med den nya teknink som kommer in i iblarna så borde det vara befogat med en plats för felanmälan, även om de kommer att bli överösta med handhavandefel.
av superluxus
Dette er et kjent problem og gjelder alle 90-serie biler. Jeg har også dette problemet på min XC90 T8. Burde løses med en software oppgradering, men det finnes ikke enda såvidt jeg vet. Fikk min bil oppdatert for 2 uker siden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av superluxus
En workaround som har fungert for meg er å kjøre korsryggstøtten (svankstödet) helt tilbake (ingen ekstra støtte). Da har jeg ikke opplevd problemet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!