Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Värmland1
Vad tycker ni om passformen på textilmattorna till S / V90. Vä fram tycker jag bedrövligt tillskuren vid gaspedalen. Volvo vill ju tillhöra premiumbilar.
Den passformen hittar man inte på Audi , MB , BMW. Gör om gör rätt tycker jag. Jag har pratat med ÅF och det skall se ut så postod han .
av Gorban
Det har jag inte tänkt på över huvud taget. Hur menar du att den är skuren?
av Värmland1
Gaspedalen är ju fäst på golvet. Jag tycker att mattan ska gå ända fram till gaspedalen, och upp mot torpedväggen intill pedalen , Nu fattas det 5 cm runt hela fästet till pedalen,
Jag har en bild på mattan men det går inte att bifoga bilden,
av Flajjan
Dom är lite väl korta. Jag har inte tittat på gummimattor än, om dom är lika små kan man lika väl strunta i mattor..
av troubleshooter
Vilken tur att man valt mörk inredning så det inte syns 8) , men håller med, ser tråkigt ut
av Gorban
Ja det ser inte ut som på BMW. Det samlas mycket smuts och grus där så det vore bra om mattan gick närmare gaspedalen.
av zweistein
Flajjan skrev:Dom är lite väl korta. Jag har inte tittat på gummimattor än, om dom är lika små kan man lika väl strunta i mattor..
Gummimattorna eller snarare plastmattorna är lika korta. Den enda skillnaden är att det går upp en flik till det nersänkta utrymmet till vänster om gaspedalen. Det täcker dock inte utrymmet ordentligt. Det gäller att ha dammsugaren i närheten för det blir mycket grus och annan skit som samlas ovanför mattan.

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]

1986 GLT kamdrivning

Kolla spännhjulet och spännanordningen n[…]

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]