Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Mwi skrev:
Derank skrev:Ska du inte köra på etanol ( det finns ingen anledning att köra på det ) så köp en t4.
Om regeringens förslag om bilskatt går igenom så kommer skatten även att höjas på äldre bilar, förutom bilar som kan köras på etanol. Så att köpa en etanolbil kan kanske vara ekonomiskt vettigt, för den går att köra på bensin om man vill men den funkar bra på etanol också.
Hur ser regeringens plan på skattehöjning för äldre bilar ut? Jag trodde bara det var för bilar from 1 januari 2018..

Har jag missat halva?
av andersuw
Du har åtminstone missat lite grann. ;-) Den stora nyheten är att nya bilar med relativt stora CO2-utsläpp kommer att beskattas mycket högre än nu under de första tre åren efter köpet. Men även äldre bilar får lite högre skatt än tidigare. Hur mycket mer det blir varierar lite beroende på vilken bil det är. Som mest ökar skatten med 1300 kr per år men för flertalet bilar är ökningen mindre än så.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
andersuw skrev:Du har åtminstone missat lite grann. ;-) Den stora nyheten är att nya bilar med relativt stora CO2-utsläpp kommer att beskattas mycket högre än nu under de första tre åren efter köpet. Men även äldre bilar får lite högre skatt än tidigare. Hur mycket mer det blir varierar lite beroende på vilken bil det är. Som mest ökar skatten med 1300 kr per år men för flertalet bilar är ökningen mindre än så.
Tackar!

Då överlever jag.. Surt men överlever.. :)
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]