Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FidoLito
Har ju bytt tilbaks till sommardäck nu o problemet kvarstår och jag har vart på med skjutmått o däcken är inte snedslitna alls. var även på besiktningen igår o dom kunde inte se något fel heller, inte för att jag tror på att manskraft ska kunna ha sönder något i just den regionen på bilen :P
av FidoLito
Har ju bytt tilbaks till sommardäck nu o problemet kvarstår och jag har vart på med skjutmått o däcken är inte snedslitna alls. var även på besiktningen igår o dom kunde inte se något fel heller, inte för att jag tror på att manskraft ska kunna ha sönder något i just den regionen på bilen :P
av FidoLito
Är båda däcken riktade rakt fram eller är det ena rakt och det andre snett?[/quote]

däcken pekar rakt fram det enda som är snett är ratten vilket jag stör mig på. :P
Användarvisningsbild
av fjohan82
Fick sned ratt på min tidigare bil vid ett däckbyte med mutterdragre. Noll våld, i princip nya däck på både sommar och vinter... Bad verkstaden justera detta vid en service, vet inte vad som gjordes men bra blev det och problemet återkom aldrig och däcken slets aldrig snett, varken före under eller efter detta.
Användarvisningsbild
av haggen
Jag har varit med om detta med min V70 -11. Har också mätt alla däck med skjutmått gjort regelbundna hjulinställningar, diskuterat med verkstaden, skiftat däck och stört mig på att ratten vissa säsonger står något snett.
Men jag tror också på tomten :lol:
av oldtimersmc
Till ALLA Tomten är påhittad och fins inte!!!

Har naturligtvis att göra med hur de olika däcken är slitna.
GUUD vad jag blir trött
av least
Och guud vad trött jag blir på folk som väljer att nedvärdera andra människors upplevda problem. Du som är så trött, tror inte att dessa verkstäder har kollat däckslitaget? Att alla verkstäder har skippat just detta steget?
av oldtimersmc
least skrev:Och guud vad trött jag blir på folk som väljer att nedvärdera andra människors upplevda problem. Du som är så trött, tror inte att dessa verkstäder har kollat däckslitaget? Att alla verkstäder har skippat just detta steget?

Ja,uppenbarligen.
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Men vad jag ville säga är egentligen att[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]