Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja det låter lite mycket. Vilken låda har du? Är det den nya åttastegade eller den gamla sexstegade. Har själv den åttastegade (min är en D4 VEA FWD) och är mycket nöjd med den. Men jag har sett andra klaga på ryckighet och/eller hårda växlingar.
apersson850 skrev:Såvitt jag har läst får vissa bilar ett slags gummibuffert instoppad mellan instrumentbrädan och rutan, för att det inte ska kunna röra på sig och skramla där.
Förra bilen fick en plastslang av genomskinlig sort, mellan instrumentbräda och ruta och då slutade det skramla.
Jag tror jag får leta reda på en ny slang till nuvarande bil.
lindfors skrev:Har ett störande ljud från instrumentpanelen på passagerarsidan när man kör på lite sämre vägar alt. kör över ett farthinder. låter som att något sitter löst.

Haft bilen inne för diverse små garantiåtgärder och påpekade just detta, serviceteknikern hörde också ljudet men påstod att han jämfört med en likadan v70 och hört samma skramlande ljud. Med andra ord, "det ska låta såhär på den här årsmodellen"

Jag tror inte riktigt på detta, någon som har erfarenhet skramlande ljud från instrumentpanelen på sista modellens v70?
Jag har en Classic -16 och har inget nämnvärt skrammel från instrumenatpanelen. Dock ett visst vibrerande oljud ifrån A eller B-stolpen på passagerarsidan. Svårt att lokalisera då det bara uppkommer sporadiskt, kan även vara nertill på passagerardörren.

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]

Den stora annons-tråden

Nästan så man undrar om ägaren &a[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Finns inga balansaxlar på D3 VEA i V40.

Trasig pump? Rapsolja?

Nu så! Värmepaketet är äntli[…]