Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad jag har hört, så är det känsligare om höger och vänster sida skiljer i mönsterdjup, än om det är fram och bak som skiljer.

From haldex generation 5, så kompenserar systemet för olika slitna däck. Dock säger de inte hur mycket skillnad systemet klarar..
Bilagor
Screenshot_20170408-101318_01.png
Screenshot_20170408-101318_01.png (784.41 KiB) Visad 433 gånger
Att alla fyra däck måstre vara jämnslitna säger sig lite självt att det inte stämmer. Även om det är AWD så är bilen till vardags i stort sett framhjulsdriven. Framdäcken slits i vilket fall snabbare i fram, och det skulle ju isåfall resultera i att man fick byta däck stup i kvarten om alla fyra ska ha exakt samma mönsterdjup kvar.
KrilleW skrev:Att alla fyra däck måstre vara jämnslitna säger sig lite självt att det inte stämmer. Även om det är AWD så är bilen till vardags i stort sett framhjulsdriven. Framdäcken slits i vilket fall snabbare i fram, och det skulle ju isåfall resultera i att man fick byta däck stup i kvarten om alla fyra ska ha exakt samma mönsterdjup kvar.
Precis, 95% av alla Volvoägare har ju liksom noll koll på hur slitna däcken är i förhållande till varandra. Om detta var extremt noga så skulle man se en massa rasade Haldexar...

.
Är rätt så säker på att systemet kompenserar för olika slitna däck. Jag har tjänstepulkor på jobbet som kört med helt annan dimension på ett hjul efter tex punka, och ingen av de har då raserat fyrhjulsdriften.
Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]