Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av srdjan
Hej !!!!!
Köpte en Volvo V70 som har gått 16000 mil,men jag är mycket missnöjd för att bilverkstad har gjort kamrems bytte och sedan så åkte jag hem med den ca 20 mil. och när jag komm fram hem så tändes lampan MISSIONER SERVICE ERFORDRAS och lampan för katalizator på höger sida tändes också.
Har varit på fel läsning och visade sig att det är fel på Kamrem.

Felkod är ECM-644A

Så nu ska de fixa igen kamrem men jag kommer att tänka på lampan hela tiden att den inte kommer igen.

På volvo säger att man kan åka med bilen men jag är tveksam att inte händer ngt.
Kan ngn svara vad som är bra,här hos mig finns inte tid föran september och jag vill åka där igen och bilen står i garage...vad ska man göra .
MVH
Användarvisningsbild
av greeeken
ÄR det bara att åka med bilen säger dom?
VEM sa det? Nån mekaniker i verkstan?
Jag skulle krävaen försäkran en underskrift från chefen att bilen GÅR att kör ao att kamremmen inte går sönder tills det är dags för service
Användarvisningsbild
av Jensen
Tycker inte att du behöver vara så orolig, har du gjort kamremsbytet
på en verkstad så har du ju självklart garanti på jobbet.
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
srdjan skrev:Hej !!!!!
Köpte en Volvo V70 som har gått 16000 mil,men jag är mycket missnöjd för att bilverkstad har gjort kamrems bytte och sedan så åkte jag hem med den ca 20 mil. och när jag komm fram hem så tändes lampan MISSIONER SERVICE ERFORDRAS och lampan för katalizator på höger sida tändes också.
Har varit på fel läsning och visade sig att det är fel på Kamrem.

Felkod är ECM-644A

Så nu ska de fixa igen kamrem men jag kommer att tänka på lampan hela tiden att den inte kommer igen.

På volvo säger att man kan åka med bilen men jag är tveksam att inte händer ngt.
Kan ngn svara vad som är bra,här hos mig finns inte tid föran september och jag vill åka där igen och bilen står i garage...vad ska man göra .
MVH

tid i september :twisted: jag hade bara åkt ner med den det är deras bekymer om dom har ställt till att ska ju inte behöva vara uttan bil hela sommaren för det
det får dom ju ta sig tid med
av srdjan
Tack för alla svar . fick tid till på måndag så får vi se vad som blir efter.
annars model är V70 2.4 T '01 AUT trimad 1 steg har sånt filter BSR,sänkt,fabrikstonade rutor,eltacklucka,avtgbar drag,sport avgas,hellskin, silver met, och 1 ägare jag blir tvåa nu och gav för den 150 000.
Är den värd så mycket eller ?????
av nevyn
Den är säkert värd så mycket...

Men jag kan inte förstå hur man kan få felkoder på kamremmen, vad för sensorer har man på kamremmen? Man lär sig något nytt varje dag. När jag fick "Emmisioner"-meddelandet var det felkod på lambda, som visade sig vara ett felaktigt gasspjäll. Och nu verkar även magnetventilen vara på väg att ge upp.
av Kenta
nevyn skrev:Den är säkert värd så mycket...

Men jag kan inte förstå hur man kan få felkoder på kamremmen, vad för sensorer har man på kamremmen? Man lär sig något nytt varje dag. När jag fick "Emmisioner"-meddelandet var det felkod på lambda, som visade sig vara ett felaktigt gasspjäll. Och nu verkar även magnetventilen vara på väg att ge upp.
Har du fått någon felkod som pekar på magnetventilen?
av nevyn
Nej det har jag inte, men så länge den fungerar (om än inte perfekt) så behöver man inte få nån felkod. Fick ingen felkod på ETM:en heller trots att den var sönder. Det är något glapp eller liknande i den så att den ibland hakar upp sig.
av srdjan
Nu är EMMISSION LAMPAN borta ....

Idag har varit på service igen och det var fel på kamrem som jag skrev i början
...den har hoppat ett kugg på ena sidan och nu är den på plats och det tog omkring 10-15 min att fixa det.
Men på Volvo sa till mig att det är mycket jobb och det kommer att ta ca 2 timmar.
Men nu är lampan borta har kört hela eftermidag och EMISSION LAMPAN kommer inte längre.

Jag vet inte vad har kamrem för sensorer men jag var orolig för att när jag köpte bilen och på väg hem så tändes den och var tvungen att göra den sk dator felsökning
för de viste inte vad kan det vara och det visade på dator det felkod ECM-644A
Men nu är det fixat så hoppas det kommer inte längre.
Tack för alla svar.
MVH
av nevyn
Aha, då fattar jag... :D

Brodit enl. min åsikt. Haft dem i +20 å[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]