- fre 07 apr 2017, 15:46
Moderator: Moderatorer
Lövet skrev:Så länge det är 115hk är det rätt bil i de avseendena.115 hk i en V70? Hur går det?. Måste vara väldigt trött. Har aldrig kört med den motorn. Men några v70/s80 med 140hk bensin. Tyckte de var trötta. Visst det är diesel med vrid från låga varv,men 115hk. Jag vill gärna ha mycket hk i mina bilar. Fast alla är vi olika. Undrade mest om det är extremt segt,eller märker man inget vid normal körning?
snepo skrev:Vid vanlig körning känns de piggare än 140hk 5-cyl bensin. Enda gången 140hk bensinaren är snabbare är nära maxvarv.Lövet skrev:Så länge det är 115hk är det rätt bil i de avseendena.115 hk i en V70? Hur går det?. Måste vara väldigt trött. Har aldrig kört med den motorn. Men några v70/s80 med 140hk bensin. Tyckte de var trötta. Visst det är diesel med vrid från låga varv,men 115hk. Jag vill gärna ha mycket hk i mina bilar. Fast alla är vi olika. Undrade mest om det är extremt segt,eller märker man inget vid normal körning?
Lövet skrev:Och när du jämför med 200hk eller mersnepo skrev:Vid vanlig körning känns de piggare än 140hk 5-cyl bensin. Enda gången 140hk bensinaren är snabbare är nära maxvarv.Lövet skrev:Så länge det är 115hk är det rätt bil i de avseendena.115 hk i en V70? Hur går det?. Måste vara väldigt trött. Har aldrig kört med den motorn. Men några v70/s80 med 140hk bensin. Tyckte de var trötta. Visst det är diesel med vrid från låga varv,men 115hk. Jag vill gärna ha mycket hk i mina bilar. Fast alla är vi olika. Undrade mest om det är extremt segt,eller märker man inget vid normal körning?
Lövet skrev:Varför skulle jag jämföra en 115hk dieselmotor med en 200hk bensin? Det är liksom inte svårt att lista ut hur de känns jämfört med varandra.Som sagt har aldrig kört en 115hk v70. Undrar bara hur tröt den är,eller inte. Eftersom jag mest köper bilar med starka motorer. Över 200 hk.
Lövet skrev:Då är det antagligen inte en bil för dig. Men om du är nöjd med 2,5l 140hk 5-cyl bensin så kan den vara det.Jag har kört 140 hk och 170 hk volvo. Inget att skriva hem om. Har även haft en chippad s80T6 99:a. Den var nåt att skriv om. Min fundering var mest att 115 hk i en stor tung volvo,måste va väldigt trögt
Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]
@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]