Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Glykolen i min bil är röd. vilket de på bilia sa ej är orginal och rekomendera mig att byta i hela systemet.
Men ni volvo meckar :!: är volvo motorer / kylsystem känsliga för " fel" glykol ?
Jag tänkte nämlingen byta nu till VOLVO glykol eller ska jag köpa röd glykol hos de som säljer såna där tyska bilar :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av camaro69
Så klart att en sosse ska röd glykol :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Lilja
Tror inte det spelar så stor roll vilken glykol du kör med, viktigast är att du inte blandar två olika glykoler. Får du för dig att byta till volvos gröna glykol så ska man köra igenom hela systemet en 2-3 gånger med vatten först. Dvs Töm ut det gamla kylarvattnet, fyll på med rent vatten, sen kör bilen en liten runda, töm ut, fyll på med nytt vatten etc etc. 2-3 gånger. Eventuellt finns det nått medel att köpa på volvo som är just till att skölja ur systemet.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tack! Då jag inte vet vilken glykol det är i nu så för säkerhets skull byter jag allt. Jag har bytt förr men blev skeptisk av svaret på Bilia. Han mena på att Volvo är känsliga för" fel "glykol.
av Frigge
Det är inte min erfarenhet allafall, däremot är Renault känsliga.
Dom systemen slaggar igen totalt om man blandar
Användarvisningsbild
av Nexus
Tack ! Nu blir det bara att leta upp en lämplig gat brunn att dumpa det i oxå :wink: :wink: SKÄMTA bara. :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Lilja
Frigge skrev:
Det är inte min erfarenhet allafall, däremot är Renault känsliga.
Dom systemen slaggar igen totalt om man blandar
Det har egentligen inte med bilen att göra. Man ska aldrig blanda två olika glykoler, det bildar kemiska reaktioner som är typ... inte bra.
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
tjena!

Du ska ha glykol för aluminium toppar...
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag köper glykol på BILIA. Man måste ju vara trogen sin återförsäljare :-)))))
Strunt samma vad det kostar :D Endast det bästa är gott nog till kärran :wink:
av *pettson*
om det bästa är det intressanta.. vad gjorde du då på BILIA? :shock:
Vilken mjukvara har ni?

Kan meddela att positioneringen av bilen slutade f[…]

Beställt den andra förpackingen (2-p) ba[…]

Ett nytt batteri borde ju inte laddar ur p&ari[…]

Valde du medvetet leverans nu i juni? i så f[…]