Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ekke201
bankb skrev:Bild

Nedräkningen har börjat. 7 dagar kvar till leverans.

Skumt att min Volvo fortfarande visar att den bara är orderlagd :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har nästan samma. Står bara orderlagd men bil på väg enligt säljare
av troubleshooter
Så nu är äntligen 5 månaders väntan över, får väl se om jag om ett par veckor är kvar i lyckoruset 8)
Bilagor
V902.jpg
V902.jpg (479.71 KiB) Visad 1106 gånger
V90.jpg
V90.jpg (572.39 KiB) Visad 1139 gånger
av bankb
troubleshooter skrev:Så nu är äntligen 5 månaders väntan över, får väl se om jag om ett par veckor är kvar i lyckoruset 8)
Riktigt snygg bil! Vad är dina första intryck av bilen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
Grattis till en sjukt fin kärra!! Snyggaste färgen dessutom! :wink:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Tack för upplägg av bilden på en nedlackad! o lycka till!
av troubleshooter
Har bara hunnit med en 40 mil än så länge, är förvånad hur fjädringen har ett fast grepp om bilen i komfort läget men samtidigt är tillräckligt mjuk för att vara komfortabel, den känns alert. Har valt ventilerade stolar och en stor skillnad jag upplever från XC60 är at man faktiskt sitter i stolen och inte på stolen. Allting känns välskruvat, inget knirr/knarr i bilen vid fartgupp eller ojämnheter. Info systemet känns relativt snabbt och enkelt att hantera. Spotify appen tar några sekunder att få upp , men ingenting som jag stör mig på. B&W låter väldigt bra, inte optimerat för hip/hop på hög volym men bästa ljudet hittills som jag upplevt i en bil förutom mina egna byggen :lol:

Jag hade nog vänta mig att den skulle vara tystare i kupén, inte för att den på något sätt låter mycket. S/S systemet känns inte 100%, hade för mig att jag läst att om man inte kommer över 6-7 km mellan stoppen så skulle den koppla ur funktionen tills att man kommit över den hastigheten, kan vara att jag missförstått något, lite ska man väl få lära sig under resan =)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 33

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]