Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu, på okänt sätt, lyckas få min första lackskada på bilen. Vilket självklart är tråkigt. Jag undrar vilket som är det bästa sättet att själv åtgärda en sån här skada på?
Skadan är sammanlagt ca 4 cm. Ser lite större ut på bilden dock.

Bild
XC90_Executive skrev:Är färgen bortskavd? Eller är det färg från något annat som fastnat på din bil?

Det första att göra är att rengöra skadan och se om eller vad det är för skador på lacken.
Färgen är bortskavd. Ingen färg från någon annan bil.
anna1984 skrev:
XC90_Executive skrev:Är färgen bortskavd? Eller är det färg från något annat som fastnat på din bil?

Det första att göra är att rengöra skadan och se om eller vad det är för skador på lacken.
Jag tror nog att jag skulle tvätta noga, fylla i färg och klarlack, sedan våtslipa och polera. Finns nog en drös filmer på Youtube där du ser hur du kan göra.
ChrisFix har en där han åtgärdar en klarlackskada medelst våtslipning t.ex.
anna1984 skrev:

Är du säker på det. Ibland kan det se bortskavt ut fast det är tillagt. Börja i vart fall med rengöring med något relativt svagt polermedel, t.ex. lackrengöringsmedel, om du inte redan testat det.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]