Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har en xc60 med AWD och självklart en skada på ena däcket nu, en djup repa in till trådarna..... Jag har cirka 5-6 mm kvar på dessa, hur ligger det till nu med AWD och däck, om jag köper ett nytt (likadant med mönster o allt) kommer då det slita på drivaxeln pga olika djup på mönstret?? Eller kommer det vara ok att enbart köra ett nytt?

Däckfan e bara 3 månaders gammal...
Jag har svårt att tro att de skulle vara så känsliga. Då skulle folk få vara sjukt uppmärksamma hela tiden på att alla fyra däcken slits jämt och hålla på att rotera osv...

.
Efter ofrivilligt sammanträffande med kantsten i granit så bytte Bilia ena hjulet mot nytt där det andra är nästintill blankt längst ut (framdäck) och 5mm i mitten på slitbanan.
JAg märker överhuvudtaget ingen skillnad :-)
När jag köpte min V60cc sa säljaren att jag kunde byta hjulen parvis när dom blev slitna. Behövde inte byta alla 4 samtidigt.
CabBO skrev:När jag köpte min V60cc sa säljaren att jag kunde byta hjulen parvis när dom blev slitna. Behövde inte byta alla 4 samtidigt.
Jamen dåså.. Säljarna brukar ju ha full koll på teknik och mekanik :-)-) :???: :wink:

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]