Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Min bil läcker också lite kring dreven. Dock inte mer än att det fuktar och ser lite fult ut. Märks inte på oljenivån.

Finns det någon uppenbar risk med att köra runt med ett sånt här läckage? Dramatiskt ökad risk för kamremshaveri t ex. Har 2000 mil kvar till kamremsbyte så innan dess lär jag väl inte röra det om det inte är panik. Men ska det fixas gör jag helst allt på en gång.
av Henke855
SBergdahl skrev:Min bil läcker också lite kring dreven. Dock inte mer än att det fuktar och ser lite fult ut. Märks inte på oljenivån.

Finns det någon uppenbar risk med att köra runt med ett sånt här läckage? Dramatiskt ökad risk för kamremshaveri t ex. Har 2000 mil kvar till kamremsbyte så innan dess lär jag väl inte röra det om det inte är panik. Men ska det fixas gör jag helst allt på en gång.
Om den bara läcker lite är det mest troligt packboxen som inte håller helt tätt. Kanske på grund av övertryck i vevhusventilationen.
Fick även byta vevhusvent på min.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Vevhusventilationen ska jag göra iordning senare i vår oavsett så det är ju ett lämpligt ställe att börja då :-)

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]