Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johanu71
bankb skrev:Nu är det nära, fick info om att bilen står och inväntar transport från GBG till handlaren. I bästa fall leverans i slutet på veckan som kommer Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vill inte vara den som målar faan på väggen. Hoppas att du får din kärra fort och smidigt. Men min slog om till byggd den 13/3. Sedan dröjde det till den 19/3 innan den var på väg. Den skulle ha kommit til ÅF den 22/3 men kom inte föränn den 28/3. Leveransen vart då flyttad från den 31/3 till nu på tisdag den 3/4. Blir alltså 22 dagar från byggd till levererad. På "Min Volvo" står det numera 1 vecka kvar, leverans v.15

Uppgifterna på "Min Volvo" svajar väldigt de sista veckorna av en leverans. Men som sagt, hoppas att det stämmer bättre på din bil. En vecka hit och dit spelar ju i det långa ingen roll men när man väntat länge så vill man ju hämta sin bil så foft som möjligt.
av bankb
Johanu71 skrev:
bankb skrev:Nu är det nära, fick info om att bilen står och inväntar transport från GBG till handlaren. I bästa fall leverans i slutet på veckan som kommer Bild

Vill inte vara den som målar faan på väggen. Hoppas att du får din kärra fort och smidigt. Men min slog om till byggd den 13/3. Sedan dröjde det till den 19/3 innan den var på väg. Den skulle ha kommit til ÅF den 22/3 men kom inte föränn den 28/3. Leveransen vart då flyttad från den 31/3 till nu på tisdag den 3/4. Blir alltså 22 dagar från byggd till levererad. På "Min Volvo" står det numera 1 vecka kvar, leverans v.15

Uppgifterna på "Min Volvo" svajar väldigt de sista veckorna av en leverans. Men som sagt, hoppas att det stämmer bättre på din bil. En vecka hit och dit spelar ju i det långa ingen roll men när man väntat länge så vill man ju hämta sin bil så foft som möjligt.
Oj! Det lät oroväckande! Har hört att dom haft lite svårt att få tag på biltransporter, men trodde inte det var så extremt som i ditt fall. Håller verkligen tummarna för att det kommer funka bättre.

av bankb
bankb skrev:
Johanu71 skrev:

Oj! Det lät oroväckande! Har hört att dom haft lite svårt att få tag på biltransporter, men trodde inte det var så extremt som i ditt fall. Håller verkligen tummarna för att det kommer funka bättre.

Bokad leverans 12.00 nästa torsdag! ÄNTLIGEN!

av Flajjan
Flajjan skrev:Subwoofer la jag till, den kan man faktiskt skita i, enda gången man hör någon skillnad är när man spelar house musik. För en annan som inte lyssnar på det så ofta var det tämligen värdelöst investerade 2500 kr.. Som ett tips..
Körde en V90 utan subwoofer idag, det är skillnad med eller utan, det blir ett fylligare ljud med även om jag kanske hade hoppats på lite mer flås.
av troubleshooter
Imorgon är äntligen 5 månaders väntan över, kan bara säga som bankb.....Äntligen! 8)
av ansjo
Hur lång väntan är det om du beställer en CC idag?
Användarvisningsbild
av ekke201
ansjo skrev:Hur lång väntan är det om du beställer en CC idag?
Vad jag förstår just nu så är det v.43+
av ITTo
ekke201 skrev:
Nja inte vad jag hörde! Beställde en CC för drygt en vecka sedan och då var det prel augusti! Däremot vanliga V90 var oktober/november!
av V60D5AWDPolestar
ITTo skrev:
ekke201 skrev:
Nja inte vad jag hörde! Beställde en CC för drygt en vecka sedan och då var det prel augusti! Däremot vanliga V90 var oktober/november!
Beställde en CC för drygt 2v sedan, lev V35 enl min bil. Så aug verkar optmistiskt...
av bankb
Bild

Nedräkningen har börjat. 7 dagar kvar till leverans.

Skumt att min Volvo fortfarande visar att den bara är orderlagd :)

• 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 33
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]