Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göte
Jag kör tre första åren med service avtal för 99kr/mån sedan är det tveksamt om det är lönsamt då avtalet blir så mycket dyrare.
Användarvisningsbild
av Derank
Man tjänar ju inget påå det vad jag vet, här i stan påstår de att man tjänar 10% och det ger en 3-400sek på en normal service, och det är väl inte mycket att hänga i granen. Jag kör ochså 3år a 99sek/mån, sedan får det nog vara, jag har en bekant med verkstad som förmodliegn får ta över sen, för själv orkar jag inte peta i bilar längre.
av Lövet
Om det är avbetalningen som är poängen vill väl både volvokort och Mastercard mfl?
Användarvisningsbild
av Derank
poängen för mig är ju priset, 99sek i månaden går ju inte att slå, men jag skulle inet betala 399sek/mån tex, då servar jag hellre hos någon annan lokal, mindre, för man får ju iaf inget extra hos ÅF här i stan iaf.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har serviceavtal även på vår -12a. Betalar runt 300kr/månaden tror jag det var.. Räknade på att det var 10-12% rabatt på servicekostnaden närmsta 3 åren, samt att det i mitt avtal också ingår fri hyrbil vilket jag värdesätter högt.
Det är också skönt att veta vad det kostar varje månad, även om jag i viss mån förbetalar är det skönt att sprida ut det.
Man är ju även lite försäkrad mot prishöjningar av servicen närmsta tre åren.

Skulle jag kunna tänka mig att serva på icke auktoriserad verkstad kunde jag komma undan billigare, men jag tycker ändå att en -12a är ny nog att serva på Volvo.
Användarvisningsbild
av sony
Jag betalar 220 för service och helförsäkring XC90 i månaden.
Användarvisningsbild
av sony
Derank skrev:Du kör ju halvförsäkrad de första 3 åren.

Det vet jag men jag betalar 220 för service och försälring.
av wenne87
Inte fler som fått fribservice vid köp av ny XC60 i vintras? Fick 3 år gratis. Naturligtvis nöjd med det!:)

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]