Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pvpjtgb
Jag har bett min handlare leta fram ett mera heltäckande än den kromlist Volvo erbjuder.
Handlaren tog fram en annan variant till min v60, som jag är nöjd med, täcker bättre än Volvos egen variant.
Tydligen beställs det från England, och jag får se det på onsdag då bilen hämtas. Det var ännu inte testat på v90 CC vi får hoppas det passar.
Har ingen info om detaljer ännu, återkopplar på onsdag.
av UMK
Jag monterade Volvos egna och tycker det gör sig bra ihop med kromet från inscription.
av para
Jag köpte den vändbara textil/gummi bagagerumsmattan. Den har en flärp man kan hänga ut över kofångaren, skyddar lite iallafall.
Mattan har en större flärp på andra sidan också som man kan fälla ut över ryggstöden i baksätet om man fäller dom
av AndS
Först ska man köpa stötfångarskydd för att skydda lacken från repor. Och sedan ska man göra något för att skydda "skyddet". Men hör ni någonstans måste man sätta gränsen, det blir ju fjolligt :D
Man köper väl skyddet för att det ska ta ev. repor istället för lacken. Skulle det sedan efter x år se ganska härjat ut så byter man väl ut det mot ett nytt, Volvos sitter ju fast med tejp.
av Mwi
Borde inte någon som folierar bilar kunna hjälpa dig med ett måttanpassat skydd, bör inte bli speciellt dyrt.

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]

1986 GLT kamdrivning

Kolla spännhjulet och spännanordningen n[…]

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]

Handbroms

8-) Jag kan vänta så det får bl[…]