Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det beror på, man kan välja fast summa eller procent av prisbasbelopp.
Det sista är billigare per månad, men blir dyrare vid händelse.
Jag har det, att byta ruta går på 2600:- ( tjänstebil)
Tror de har höjt från 1500 till 1600 men fortfarande prisvärt är min åsikt, tråkigt dock att behöva använda sig av det så tidigt :cry:
Det är sjukt trist! :x

När jag hämtade min V60 Polestar fick jag en massa stenskott på vägen hem efter en vägsträcka där det stod skyltar som varnade mot stensprut. Jag körde givetvis väldigt lugnt men flera bilar körde som fan och gick in precis framför så det bara smattrade.... :evil:
Vi hade en firmabil för ett par år sedan.
Ny från bilaffären åkte en kollega bakom en lastbil, rätt son det var blåste det upp ett moln av sand/grus tror det kallades stenmjöl. Bilen blev blästrad!! Åkeriets försäkring tog det men trist som attan.
av Saibot
Spid3r skrev:
Saibot skrev:När jag hade praktik en gång i tiden på Rejmes så lagade vi stenskott rätt ofta. I 8/10 fall så gick det inte att se lagningen utan att exakt veta var den var, rätt imponerande. Så det där går nog att laga om det är en erfaren yrkesman som gör det.
Rejmes Linköping?
Det är grabbar där...:)
Jupp, Lkpg faktiskt. :)
Användarvisningsbild
av Spid3r
gooose skrev:
Spid3r skrev:När man inte ser helhetsbild.... :x
Idag skulle jag just visa för teknikern om de kunde laga små stenskott på rutan...så säger han.."du har ju för f-n en stor spricka på rutan"...WTF?
Enligt honom så kommer de att behöva ta bort framrutan när de genomför åtgärderna pga den berömda återkallelsen av 90-serien, ska ringa imorgon skadeverkstaden att bekräfta detta så får de göra båda sakerna på samma dag.

Du behöver inte ta ur rutan för att utföra återkallelsen där man demonterar innertaket

Har utfört flertalet på V/S 90 utan problem får se när första xc90 blir och hur den är att göra detta på
Har nästan en varannan dag nu den närmsta tiden

//Gooose
Fick klarhet i detta idag...du har rätt, rutan behöver inte tas bort för den saken skull, men för min del blir det båda delarna samma dag.
Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!

Hej Har haft hjälp att felsöka ovanst&ar[…]

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !