Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
Saibot skrev:När jag hade praktik en gång i tiden på Rejmes så lagade vi stenskott rätt ofta. I 8/10 fall så gick det inte att se lagningen utan att exakt veta var den var, rätt imponerande. Så det där går nog att laga om det är en erfaren yrkesman som gör det.
Rejmes Linköping?
Det är grabbar där...:)
Användarvisningsbild
av Spid3r
När man inte ser helhetsbild.... :x
Idag skulle jag just visa för teknikern om de kunde laga små stenskott på rutan...så säger han.."du har ju för f-n en stor spricka på rutan"...WTF?
Enligt honom så kommer de att behöva ta bort framrutan när de genomför åtgärderna pga den berömda återkallelsen av 90-serien, ska ringa imorgon skadeverkstaden att bekräfta detta så får de göra båda sakerna på samma dag.
Bilagor
spricka.jpg
spricka.jpg (1.5 MiB) Visad 722 gånger
Spid3r skrev:När man inte ser helhetsbild.... :x
Idag skulle jag just visa för teknikern om de kunde laga små stenskott på rutan...så säger han.."du har ju för f-n en stor spricka på rutan"...WTF?
Enligt honom så kommer de att behöva ta bort framrutan när de genomför åtgärderna pga den berömda återkallelsen av 90-serien, ska ringa imorgon skadeverkstaden att bekräfta detta så får de göra båda sakerna på samma dag.
Den har ju missat kamera och siktfältet för den som kör så vad fasen - bara en liten spricka ju :-p
Användarvisningsbild
av Spid3r
Xanthopteryx skrev:
Den har ju missat kamera och siktfältet för den som kör så vad fasen - bara en liten spricka ju :-p
:D
Användarvisningsbild
av Derank
fattar ingenting av tråden, ville du laga stenskott fast rutan var sprucken el sprack den på vägen till verksatden?
Användarvisningsbild
av Spid3r
Derank skrev:fattar ingenting av tråden, ville du laga stenskott fast rutan var sprucken el sprack den på vägen till verksatden?

Förlåt min otydlighet...ville först laga de små stenskotten men efter att ha upptäckt det stora sprickan så blir det att byta ut rutan.
Användarvisningsbild
av gooose

Du behöver inte ta ur rutan för att utföra återkallelsen där man demonterar innertaket

Har utfört flertalet på V/S 90 utan problem får se när första xc90 blir och hur den är att göra detta på
Har nästan en varannan dag nu den närmsta tiden

//Gooose

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]

1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]

Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]