Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Precis. Finns fler trådar om lackförsegling och olika metoder här på forumet. Bara att söka lite. Jag kan bara tala om fördelarna med Ditec men låter det som redan e skrivet i andra trådar tala för sej själv.
Har precis hämtat bilen från återbehandling (var 18:e månad) och passade på att få Glastec:en ingnodd på rutorna igen (så regnet flyger av lättare). Passade på att köpa schampo, avfettning, interiörmedel, 2 microfiberdukar. Totalt kostade det 2600:- vilket i sammanhanget e billigt. Återförseglingen kostade 1500:- tror jag det var.

M V H
---> matz
Användarvisningsbild
av Janne65
Lindfalas skrev:
Janne65 skrev:Kolla med säljaren om lackgarantin fortfarande gäller. Jag väntar också på en V70 men den säljaren sa att man inte får behandla lacken "professionellt" på något sätt, den 2-åriga lackgarantin gäller nämligen inte då...
Informera honnom att den gäller lika mycket.
Finns ingenstans skrivet och volvo har heller inte sagt något om att den inte skulle gälla.
Lackbehandlar nya volvo titt som tätt och det är aldrig några problem med garantin.
Det är bara ett rykte att garantin inte skulle gälla.

Greetz
Enligt säljaren skulle det vara ett nytt direktiv från Volvo att lackgarantin inte gäller. Jag tror inte hon ljuger. Men om Ditec (eller vad det nu blir) själva lämnar garanti så borde det väl inte spela nån roll?
av Lindfalas
Janne65 skrev: Enligt säljaren skulle det vara ett nytt direktiv från Volvo att lackgarantin inte gäller. Jag tror inte hon ljuger. Men om Ditec (eller vad det nu blir) själva lämnar garanti så borde det väl inte spela nån roll?
Finns inget sådant. Det skulle vi få reda på direkt. Cifab/Sonax/Tefcar har begärt ett skriftligt papper på detta från Volvo om att garantin inte skulle gälla.
Än så länge finns inget sådant från volvo och ingen kan ens visa upp något sådant.
Dessutom är det lustigt med tanke på de använder den färg som de flesta andra använder.. Inkl Ford som än så länge är ägare till Volvo.
Tycker du skall be henne att visa detta för dej. kan nästan garantera att det inte finns.
Sedan var det väl en Ditec behandlad volvo som hade blivit paj.
Sedan är det nog ingen som tar över garantin från volvo.

Greetz
Användarvisningsbild
av exup
Janne65 skrev:
Lindfalas skrev:
Janne65 skrev:Kolla med säljaren om lackgarantin fortfarande gäller. Jag väntar också på en V70 men den säljaren sa att man inte får behandla lacken "professionellt" på något sätt, den 2-åriga lackgarantin gäller nämligen inte då...
Informera honnom att den gäller lika mycket.
Finns ingenstans skrivet och volvo har heller inte sagt något om att den inte skulle gälla.
Lackbehandlar nya volvo titt som tätt och det är aldrig några problem med garantin.
Det är bara ett rykte att garantin inte skulle gälla.

Greetz
Enligt säljaren skulle det vara ett nytt direktiv från Volvo att lackgarantin inte gäller. Jag tror inte hon ljuger. Men om Ditec (eller vad det nu blir) själva lämnar garanti så borde det väl inte spela nån roll?
Det är märkligt att Rejmes rekomenderar att man gör en Ditec nybilsbehandling om lackgarantin faller ut ,jag gick på det ialf :)
av LJN
-Säg att man inte har "råd" att lämna in sin nya bil för lackbehandling.

Vad kan man göra själv för att bevara nybilslacken? Hur är det med dom "nya" nano-produkterna från tex. Hagmans eller Sonax?

Eller bör lacken få "härda" en viss tid?
av NicklasO
Enligt volvo så gäller inte lack garantin när något händer om man lagt en lackförsegling, det enligt info mailen på http://www.volvo.se

Och Ditecs lackgaranti kan man lika gärna slänga i papperskorgen, iof har inte volvo så mkt garanti att komma med heller men det är alltid nått..

Smartabs glansskydd/långtidsvax Silver One är godkänt att använda från alla tillverkare dock.

MVH/
Användarvisningsbild
av K5054
Suck, nu är vi där igen, gäller/gäller inte... i morgon skall jag lämna min nya V70 på lackbehandling med Ditec men det vore ju kul att vara säker på vad som gäller. Vad är det nu för mail du hänvisar till och som någon tidigare i tråden säger inte finns? Förvirring verkar råda. :cry:
av NicklasO
K5054h skrev:Suck, nu är vi där igen, gäller/gäller inte... i morgon skall jag lämna min nya V70 på lackbehandling med Ditec men det vore ju kul att vara säker på vad som gäller. Vad är det nu för mail du hänvisar till och som någon tidigare i tråden säger inte finns? Förvirring verkar råda. :cry:
Hej.
Jag mailade helt enkelt till volvo.ses info adress och frågade vad som gällde, och om något hände som var garantibelagt, och ett lackskydd låg på så försvann garantin.
Detta var iof för kanske 6 mån sen, men skulle tro att det gäller nu med.

Fö har smartab, vilkas produkter jag arbetar med tagit fram ett lackskydd dem kallar långtidsvax som inte påverkar garantin, silver one.

Maila eller ring och fråga själv.

Här får du inget definitivt svar, även om mitt råkar vara det:)

MVH/
Användarvisningsbild
av exup
Det låter helt sjukt att Rejmes skulle lura på sina kunder nåt som gör att garantierna inte gäller längre :?:
Användarvisningsbild
av K5054
Nåväl, min V70 är nu Ditecbehandlad med strålande resultat. Även Glastec fick jag med. :-)-)

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]