Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
AndS skrev:Stänkskydd och dragkrok är de högst prioriterade tillbehören och de enda "måsten" jag har.
Samma här, fast "bil" står också på listan. Så jobbigt att dra släpkärran själv, trots att man har dragkroken.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
liketlever skrev:Den blir då dammig från framdörrarna och ända bak på skuffen ändå fast man har stänkskydd. Till och med sprutar det upp skit på fönstren. Tycker det känns som fälgarna är lite för långt ut
Om man är väldigt allergisk mot att ha stänkskydd kan man ju utrusta bilen med supersmala små fälgar och däck, nästan som cykelhjul så minskar man blästringen av bilsidorna då mindre del av dörrarna är i den direkta skottlinjen från däcken.

Med breda däck är ju stänkskydd ett måste.
av APhilipsson
VolvoB20 skrev:
liketlever skrev:Den blir då dammig från framdörrarna och ända bak på skuffen ändå fast man har stänkskydd. Till och med sprutar det upp skit på fönstren. Tycker det känns som fälgarna är lite för långt ut
Om man är väldigt allergisk mot att ha stänkskydd kan man ju utrusta bilen med supersmala små fälgar och däck, nästan som cykelhjul så minskar man blästringen av bilsidorna då mindre del av dörrarna är i den direkta skottlinjen från däcken.

Med breda däck är ju stänkskydd ett måste.
Om det inte finns stänkskydd att köpa hur gör man då tycker du? plocka bort hjul o stylingpaket eller köpa en bil att köra med?
av AndS
Xanthopteryx skrev:
AndS skrev:Stänkskydd och dragkrok är de högst prioriterade tillbehören och de enda "måsten" jag har.
Samma här, fast "bil" står också på listan. Så jobbigt att dra släpkärran själv, trots att man har dragkroken.
Hoppas att inte "bil" är ett tillbehör :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
APhilipsson skrev:Om det inte finns stänkskydd att köpa hur gör man då tycker du? plocka bort hjul o stylingpaket eller köpa en bil att köra med?
Kan vara ett alternativ, på Supran har jag jag inga stänkskydd, så den kör jag bara på väg som är helt torr och ren. Finns det sand, grus eller vägen är fuktig eller det regnar tar jag Volvon med stänkskydd :-)

Men det måste väl komma stänkskydd med tiden man kan sätta på....
av dozking
Monterade stänkskydd i fram och bak igår. Tycker det ser helt ok ut på min r-design.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
av S90D5AWDRdesign
dozking skrev:Monterade stänkskydd i fram och bak igår. Tycker det ser helt ok ut på min r-design.

Skickat från min F8331 via Tapatalk

Hämtade min S90 idag från en del justeringar. Fick på sommarmackorna samtigt.
Passade på att få stänkskydd monterade och det ser riktigt bra ut på min vita R-design med R-designfälgar.
Handbroms

Härligt att det löser sig!

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]

1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]