Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Tycker det ser bra ut med skydd bak. Man slipper ju få sidorna bakom bakhjulet söderblästrade på köpet.

Körde utan på en tidigare bil jag hade, Kofångaren är ju plast så den rostar ju inte, men blästringen utan stänkskydd gjorde ju som om man hade sandpapprat den med grövsta sandpappret.
av liketlever
Den blir då dammig från framdörrarna och ända bak på skuffen ändå fast man har stänkskydd. Till och med sprutar det upp skit på fönstren. Tycker det känns som fälgarna är lite för långt ut

Skickat från min D6603 via Tapatalk
av FilipDjurberg
Tycker man det ser lite fult ut så går det ju alltid att lacka stänkskydden, ser lite mer diskret ut då. Det blir det nog för min del!
Användarvisningsbild
av Rillee
FilipDjurberg skrev:Tycker man det ser lite fult ut så går det ju alltid att lacka stänkskydden, ser lite mer diskret ut då. Det blir det nog för min del!
Jag tycker tvärtom, stänkskydden smälter bättre in med däcken när de är olackade.
av dozking
Jag kommer beställa tid för montering av stänkskydd imorgon. Jag har inte ens kört 100mil och den är helt blästrad i bak. Även på dörren har jag en del märken. Känns som lacken är otroligt tunn.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
av UMK
dozking skrev:Jag kommer beställa tid för montering av stänkskydd imorgon. Jag har inte ens kört 100mil och den är helt blästrad i bak. Även på dörren har jag en del märken. Känns som lacken är otroligt tunn.

Det gör du rätt i. Jag monterade också fram och bak efter ca 100mil och antal skador längst sidorna.
Man tänker inte ens på skydden då dom smälter in rätt så tacksamt.
av Xanthopteryx
UMK skrev:
dozking skrev:Jag kommer beställa tid för montering av stänkskydd imorgon. Jag har inte ens kört 100mil och den är helt blästrad i bak. Även på dörren har jag en del märken. Känns som lacken är otroligt tunn.

Det gör du rätt i. Jag monterade också fram och bak efter ca 100mil och antal skador längst sidorna.
Man tänker inte ens på skydden då dom smälter in rätt så tacksamt.
Skönt att jag gjort ett bra val som har lagt till det redan från start.
av AndS
Stänkskydd och dragkrok är de högst prioriterade tillbehören och de enda "måsten" jag har.

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]

Handbroms

8-) Jag kan vänta så det får bl[…]

Jag har haft ett fel på den aktiva stöt[…]

A-traktor av 2,4d?

Hoppas jag postar på rätt ställe! […]