Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
30öre skulle det väl sänkas av nån konstig anledning, etanolen måste ju vara stendöd idag och de lär ju knappast få biltillverkarna att gå tillbaka till det drivmedlet igen, det var ju bara problem. Ä det nån som tillverkar etanolspisar idag?
Användarvisningsbild
av Derank
De sänkte 75öre 2016 ochså och det gjorde ju inte att försäljningen steg, så 30 öre till lär kvitta
av Rådlös
Derank och ni övriga: I dag säljs bara 3 E85-bilar i Sverige. Alla 3 är VolksWagen-modeller. Kolla här om ni vill följa upp mera: http://www.miljofordon.se/

Eftersom jag har kört i flera år på E85 så har jag försökt att hålla mig lite informerad om detta också. (Det finns många som har kört mycket längre, men dom råkar inte läsa och skriva här just nu)

Min uppfattning och säkert många andra medsympatisörer, anser att det är den förda politiken som har "tagit död" på E85. (Ivrigt påhejade av vissa delar av fossilbilindustrin) Nu ville moderatorn att vi inte skulle gå in på politik i det här forumet, så vi stannar här med detta. Det är alltså inte bilfabrikanterna som själva styr sin produktion efter någon annan parameter. Politiska konjunkturer sätter efterfrågan på miljöbilar. Eftersom flera fabrikat tillverkade E85-bilar på 00-talet så skulle dom lätt starta upp en ny produktion om dom ville i dag.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]

Hej kolla här volvoreservedele.dk Mvh PeterJ[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Det är inte så att det är balansax[…]

I några veckor har jag haft problem med att […]