Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Underline
Hej första inlägget på jagrullar så jag ber om ursäkt om det har hamnat i fel forumskategori.
Jag önskar få tips på hur man skall montera extraljushållare på en xc70 2013 utan radar osv, endast city safety.
Tanken har varit o borra 3 stk hål i fronten på 22mm in till balken och sedan borra i balken med 13mm borr och använda rör som distanser och skruva ihop allt med hjälp utav gångstång, känns dock omständigt men vill helst att det skall sitta. Läser dagligen om samma bekymmer men ofta då V70 och folk som vill ha 2 små 175or som får tips att köra popnit

Jag har ett fäste för 4 225or och det skall på 4nbb vikten utan fäste hamnar på drygt 6kg
Tacksam för svar

edit: löste sig, chansade och bara började tok-borra med hss borr från biltema á 30cm, 3 stora fina hål blev det genom balken och 25mm hål i plasten
distanser tillverkades av 1.5mm tjockt rör 25mm utvändig diameter. gängstång m12 skall monteras på fredag men hålen är borrade nu iallafall
kommer ny uppdatering till helgen
Senast redigerad av 1 Underline, redigerad totalt 0 gånger.

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]

Den stora annons-tråden

Nästan så man undrar om ägaren &a[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Finns inga balansaxlar på D3 VEA i V40.

Trasig pump? Rapsolja?

Nu så! Värmepaketet är äntli[…]