Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå,

Tänkte höra om ni visste om det krävs utslagsbegränsare för 20" fälgar (AEZ STRAIGHT DARK 8.5x20) på XC60 R-Design (2016)?
Kollar man på fälgarna hos Volvo (8x20) så verkar det som att R-Design inte behöver dessa, dock är dom nya 8.5x20.

Utslagsbegränsarna ser ut att kosta ca 1200 kr.
Hur pass mycket sämre blir svängradien?

/DS
Perra83 skrev:Beror det kanske på vad bilen hade för hjul från fabrik? Tror R-Design har det som krävs.
Det var 19" 235 på vintersulorna som satt på när jag plockade ut den, tror inte det ska krävas utslagsbegränsare för dessa, om det inte är allt från och med 18" förståss. Paketförslag från Rejmes verkar inkludera kittet så jag antar det är ett måste, om dom nu utgår från min R-Design och inte någon generic.

Däck: 255/45 R20 DUNLOP SP SPORT MAXX RT 2
Fälg: 8.5x20 AEZ STRAIGHT DARK
Dock är den fälgen 8.0, mina nya är 8.5. I vilket fall sitter nu dom nya på bilen och det fungerar riktigt bra, inga utslagsbegränsare eller distanser. Verkar inte som den gnuggar i vid max rattutslag heller, fortfarande hyfsat svängradie dvs.

Dosan heter Icarsoft cr Max. Samt Biltemas dosa f&[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]