Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maskin30
Jag ska nu byta ut min V40 CC D3 mot en awd har jag bestämt.
Funderar även på V60 CC men är ju då D4 Awd som gäller mot V40 CC T4 Awd.
Är bara kluven om jag ska gå på bensin eller diesel,som läget är nu är jag lite fundersam.
Har alltid kört diesel innan både V70,V60,V40.
Hur skulle ni gjort om man nu bortser från storlek på bil osv och bara jämför motorerna?
Är inte helt insatt men verkar ju vara lite turbulens minst sagt nu runt skatteregler mm.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av pianoman74
Jag köpte en bensinare, t5 awd v40 CC, mest för trycket i motorn, men även att jag kör inte så mkt så diesel skulle vara lönande för mig, hur mkt kör du?
av Maskin30
pianoman74 skrev:Jag köpte en bensinare, t5 awd v40 CC, mest för trycket i motorn, men även att jag kör inte så mkt så diesel skulle vara lönande för mig, hur mkt kör du?

2500-3000 /år

av pianoman74
Maskin30 skrev:
pianoman74 skrev:Jag köpte en bensinare, t5 awd v40 CC, mest för trycket i motorn, men även att jag kör inte så mkt så diesel skulle vara lönande för mig, hur mkt kör du?

2500-3000 /år

Ok de är mer än vad jag kör, jag kör 1300 mil, så för mig var de inte lönt med diesel, har du räknat på de om du skulle gå över till bensin, om de blir billigare eller dyrare?

Användarvisningsbild
av TommyP86
Är du okej med storleken på v40cc så hade jag sagt en sån i bensin-awd. En diesel awd v60cc ger dej gamla femman och gamla lådan. Är förstås en helt okej drivlina men ställd mot nya som finns i v40 är det en väldigt stor skillnad.
av Maskin30
Provade V40 T4 Awd i går, tyckte den kändes piggare än vad jag förväntat mig.
Blir nog att gå på en sådan framöver,nån som har en susning om det blir classic av V40 i år?
av pianoman74
Maskin30 skrev:Provade V40 T4 Awd i går, tyckte den kändes piggare än vad jag förväntat mig.
Blir nog att gå på en sådan framöver,nån som har en susning om det blir classic av V40 i år?
Jag var inne på att beställa en classic o väntade, men min säljare sa att de inte blev förrän nästa år. De tråkiga med V60 CC classic är väl att de bara är dieselmotorer, kanske blir så med V40 CC med
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja Classic blev ju ett magplask med S/V60.
V40 CC T4 AWD måste ju vara en gokart, det är inte V60 CC. Så det är väl lite upp till behov.
Jag hade lätt tagit en V40CC igen ist för en gammal V60.

Nu fixade jag det också. En större rege[…]

Tack! Med andra ord går inget att justera […]

Min kylfläkt verkar inte fungera/starta. Min[…]

Finns ingen hydralik i spegeln.