Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2ägaren
Tack, jag är väl egentligen ute efter något liknande svar. Jag var på Volvo i *** bad dem lägga in mjukvara som heter *** det tog **min och kostade ***. Är lite rädd när dem inte kan svara på om de kan lägga in något. De tyckte det var konstigt att en stereo som varit igång i annan bil inte fungerar fullt ut i min bil, den borde ha mjukvaran redan tycker dem. Men förstår att när folk fått det löst glömmer problemet och går vidare med sitt liv :)
av andersuw
Funkar det alltså som det skall nu?

Jag är inte särskilt förvånad över att åtminstone delar av verkstadspersonalen är lite undrande när det gäller jobbtyper de inte är vana vid. De monterar ju oftast nya grejer och kunder som vill att de skall göra något med begagnad elektronik dyker kanske inte direkt upp på löpande band.

Sakligt sett är läget annars följande: Jo, det finns förstås mjukvara i en begagnad stereo. Men det är inte nödvändigtvis exakt samma mjukvara som behövs för att denna stereo skall funka i din bil som i den bil den tidigare suttit i.
av 2ägaren
Nä, inte beställt tid ännu. Sist jag ringde så kliade de sig i huvudet och mumlade, nja det här kan bli dyrt det. Så känns inte tryggt utan snarare som de skulle försöka lura ut så mycket pengar som möjligt.
av andersuw
Bör definitivt inte kosta några stora pengar. Kolla med annan verkstad. Behöver ju inte vara en i din omedelbara närhet bara du får en prisuppgift som du sedan vid behov kan kasta i ansiktet på personalen på din lokala verkstad.
av andersuw
Ja det låter som ett pris i rätt härad. Om det handlade om ren omladdning borde det kosta ännu mindre. Men här rör det sig trots allt om mjukvara för en annan stereo än den bilen haft tidigare.
Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]