Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Ja, tycker mig ha märkt laminerade rutor och Subwoofer. Det handlar om ett par veckor.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Flajjan
Subwoofer la jag till, den kan man faktiskt skita i, enda gången man hör någon skillnad är när man spelar house musik. För en annan som inte lyssnar på det så ofta var det tämligen värdelöst investerade 2500 kr.. Som ett tips..
Användarvisningsbild
av Robbi
Flajjan skrev:Subwoofer la jag till, den kan man faktiskt skita i, enda gången man hör någon skillnad är när man spelar house musik. För en annan som inte lyssnar på det så ofta var det tämligen värdelöst investerade 2500 kr.. Som ett tips..
Konstigt, min fyller upp ljudet riktigt bra. Du får ju sätta den på max, addera lite bas i eq och balansera ljudet lite bak.
av KarlssonsVolvo
Robbi skrev:
Flajjan skrev:Subwoofer la jag till, den kan man faktiskt skita i, enda gången man hör någon skillnad är när man spelar house musik. För en annan som inte lyssnar på det så ofta var det tämligen värdelöst investerade 2500 kr.. Som ett tips..
Konstigt, min fyller upp ljudet riktigt bra. Du får ju sätta den på max, addera lite bas i eq och balansera ljudet lite bak.
Äntligen, har letat info efter någon som har lagt till subwoofers. Så jag gissar att du är nöjd då. :)
Jag är ganska kräsen med ljudet, B&W skulle suttit fint men fick dra sträcket någonstans när det gällde tjänstebil.

Men som tråden är till för också...

Order 9 jan, leverans v25.
D4 awd Buisness Adv
Solidvit
Klimatpaket
Subwoofer
19" svart dc
drag havlauto
Dekorinlägg iron ore
Bort med alla emblem
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag tror du blir nöjd med ljudet. Originalljudet är bra i diskanten och de högre basfrekvenserna, med subben blir det lågbas också. Men dra max på subben, addera lite bas i eq och centrera ljudet halvvägs bak, dra på volymen lite och du får rejält dunk. Jag tror att de flesta inte rör balansen och har alla högtalare centrerade. Då dränker framljudet subben för att det blir för direkt där fram. Jag har i alla fall aldrig hört så bra ljud i en bil.

Skickat från min iPad med Tapatalk
av Pvpjtgb
Order lagd 28 September, planerad leverans den 5 April ger 27 veckors leveranstid.
Tre ändringar/tillägg gjorda där byte av motor från D4 till T5 verkar vara klart avgörande att lev tiden ökade med 4 veckor.
(Jag gissar att Skövde fabrikens motorer har prio på andra marknader för bensinare än Sverige? Andelen T5 till USA är klart över 50% sett till utbudet hos bilhandlare där.)
Bilen är målad i Magic Blue och lite extra som luftfjädring o subwoofer.
Får se om Åf hinner fixa dörrar och baklucka på en vecka, kollade mina bilder som togs i regn idag och det ser lite snett ut tyvärr.

Skickat från min E6653 BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Nä fy, jag väntar på min bil och har ångest över passningen på dörrar och dyl..... VARFÖR blir det fortfarande så här?
av bankb
Nu är det nära, fick info om att bilen står och inväntar transport från GBG till handlaren. I bästa fall leverans i slutet på veckan som kommer

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 33

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet