Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tillslut
Har XC90 -16 HP-stereo med tillval subwoofer. Provade idag att dra reglaget för subwoofern mellan min och max...ingen skillnad! Ändrar jag basreglaget eller equalizern märks skillnad i bas direkt. Någon mer som upplever detta eller har jag något fel?
av falkn
Det beror ju på lite vad man menar med 'bas'. Subwoofern ska tydligen vara ganska lågt delad. Spelar man då musik från radio där det mesta lågfrekventa (och högfrekventa) är bortklippt så gör subwoofern kanske inte så stor skillnad. Jag hörde något om att delningen var vid 100 Hz vilket jag tycker känns som en ganska bra delning ur hifi-synpunkt.
av Maskfaen
Någon som jämfört med och utan? Jag har lagt till subwoofern i hopp om att grundsystemet skall vara tillräckligt.

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
av Tillslut
Testade när jag var på verkstaden... Subben sitter under tredje radens högra stol och när man drog reglaget mellan min och max så hördes det en liten skillnad. Eftersom jag haft V70 II med en subwoofer som fick bakrutan att ramla ur sina fästen hade jag förväntat mig lite mer bas men det verkar som den eran är över.
Användarvisningsbild
av NorskT8
Forhandleren min ville ikke selge subwoofer da bilen ble bestilt, med den begrunnelse at jeg kom til å bli skuffet... (veldig vanskelig å høre forskjell)

Sent from my iPhone using Tapatalk
av Mike68
Nja, jag har testat lite idag och med basbetonad musik spelar subben på bra, spegeln mm vibrerar en hel del.
Jag har väldigt svårt att avgöra vad som kommer från subben dock och har inte hört ngn bil utan så...
av SKJ313
Tillslut skrev:Har XC90 -16 HP-stereo med tillval subwoofer. Provade idag att dra reglaget för subwoofern mellan min och max...ingen skillnad! Ändrar jag basreglaget eller equalizern märks skillnad i bas direkt. Någon mer som upplever detta eller har jag något fel?
Hei,

Hadde samme opplevelse i min V90, subwooferen var knapt hørbar. Var inne hos forhandler for noen dager siden og fikk lastet inn ny software, det løste alt! Nå høres subwooferen ut som forventet! :)
Användarvisningsbild
av bjornw
Jag tycker den poppar på rätt bra, tillräckligt för att det ska vibrera i framstolarna när man vrider på lite.
Den jobbar på ganska låg frekvens (skulle gissa på ca 80Hz) och den hade kunnat få vara mer framträdande på lägre volym, men utan tvekan hörs den och ger ett fylligare ljud.
Överlag är ljudet rätt bra, möjligen lite tunt i nedre mellanregistret, men bra upplösning och bra detaljer.

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]

1986 GLT kamdrivning

Kolla spännhjulet och spännanordningen n[…]

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]