Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Alltså, om internetkartorna i en volvo är upphov till märkesbyte, finns det stor (enorm) risk att du blir väldigt besviken även i nästa märke. Eftermarknad och då speciellt mjukvara är tidskrävande. I en programmerares värld är det "bara att ändra" samtidigt som nästaversion av icm/icu ska innehålla 40 andra ändringar som inte kan släppas dagen efter pga utprovning som kanske har 4 veckor kvar av 10 samtidigt som man måste hålla mjukvaruversionerna så få som möjligt.

Jag förstår irritationen, men internetkartan i en utgående generation är troligen i botten av prioriterade buggar.
Användarvisningsbild
av Derank
ja, om 5år lär inget i Sensus appvärld fungera, det är väl nackdelen med integrerade appar i fordon.
av Strömsö
Jag kanske tog i lite väl hårt. Men, det är så irriterande att mötas av tystnad när man frågar. En ny bil som inte fungerar. Hur gör det på de självkörande bilarna? Blir det något fel på mjukvaran får du vänta ett kvartal på uppdatering. Då blir det spännande efter vägarna.
Ja tydligen är det att vänta och vänta. Kartan har, när den fungerade, varit mycket användbar för mig i allafall.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Men, det borde bara vara att åka in och ladda mjukvaran eftersom den redan finns klar? Jag har service om 3v där jag bett specifikt om icm/ihu då jag vill ha nyaste blåtandsmjukvara, så det ska finnas nån ny iallafall. Jag har navi så det spelar ingen roll för mej så sett. Vad har du exakt fått för svar, och var? "Verkstadsupplevelsen" varierar stort, det lönar sej att kolla var folk är nöjda.
av LasseW
Bilia i Haninge fixade till min Internet Karta när den hade försvunnit! Omladdning av softvaran som hanterar kartan, så var saken fixad. Bara stå på dig!
av Strömsö
Jag har nu varit i kontakt med Volvo cars i Göteborg. De säger att det är serverproblem och att de jobbar på det. Men, kunde inte säga någon tidsplan. Problemet ligger hos dem.
Användarvisningsbild
av drawman
Hej, har inne min V40 -16 idag för åtgärd av bland annat internetkartorna. Serviceteknikern ringde precis och sa att allt är klart! Internetkartan fungerar och det var mjukvaruuppdatering om krävdes! ICM/IHU! :)
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Kan det vara 2 olika problem med liknande symptom?
Konstigt att de säger att det finns ett serverproblem, men det verkar gå att åtgärda med en mjukvaruuppdatering.
av Strömsö
Undrar om det inte är två olika "problem".... Jag har också fått mail från Volvo cars där de någorlunda beskriver problemet. Efter att jag tjatat och tjatat på dem hörde de av sig.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]