Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej,

hade min bil inne på på verkstan för att byta generator. efter att alla koderna var släckta så tog ja hem bilen. 4 körningar senare så började servostyrningen lägga av och fick meddelandet servostyrning serv erfodras och direkt efter det så fick jag en rad massa fel som DSTC serv erf, motorsystem serv erfodras, parkeringsbroms serv erf, parkeringshjälp serv erf, strålkastarfel serv erfodras. jag kontaktade firman och dom tog in den och då försvann allt och dom visste inte vad felet var eftersom allt hade försvunnit, hämta ja upp bilen igen och 1 timma senare började samma problem. vad kan felet vara egentligen. har ju kärringen me barnen i bilen som kör den när ja inte är hemma.glömde säga att det var dessa fel som dök upp när generatorn la av och nu verkar d som allt kommer tillbaka men bilen laddar enligt verkstan, dom skyller på att det är ett spökfel, vilket ja tycker är riktigt sjukt o säga som mekaniker. hade verkligen uppskattat för eran expertis.
Troligtvis är ditt batteri dåligt, eller så har det inte laddats ordentligt. Det är inte ovanligt att man får flera felmeddelande när spänningen blir låg.
Servon på din bil är eldriven därav att den också felar.

Det du kan kan börja med är att ladda batteriet, + på pluspol och - på karossen/motorn (då du har batteriövervakning på bilen).

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Men vad jag ville säga är egentligen att[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]