Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
Trots uppdatering till den senaste mjukvaran för ett par veckor sedan så har jag haft spontana omstarter av Sensus och navin har irrat bort sig igen. Så jag kan tänka mig att det nya gränssnittet kommer till min bil ganska snart. :D
av christoffermoberg
Är det någon som vet när det nya gränssnittet kommer att vara tillgängligt? Jag ska hämta min V90 på tisdag (byggd 9/3). Jag får se om det ligger inlagt på den.
av Pvpjtgb
Lite fria tankar såhär en lillördag då 3 veckor återstår till leverans av ny bil,

I en värld där telefontillverkande bolag har kommit och gått, verkar det som biltillverkarna inte dragit speciellt stora lärdomar.
Speciellt med tanke på att deras hårdvaruplattformar inte har den lyxen som telefonbolagen har, en ständig efterfrågan på att köpa senaste och en retensionperiod på under ett år. Vidare finns hos telefonbolagens/operatörers/appleberantörers kunder förehållandevis låga krav på fungerande och stabila mjukvaror, ingen blir speciellt upprörd då appar självdör eller startar om när de vill, de allra flesta godtar system/OS uppdateringar som en del av vardagen, och vid nya stora versionsläpp så finns ofta många inbyggda och kända fel som inte hinner åtgärdas innan release till konsument.

Ändå väljer Volvo att bygga eget i stor utsträckning och dessutom hantera någon slags egen app-store, lansera VOC globalt trots otillräcklig kapacitet på infrastruktur och vad som utifrån min betraktelse måste vara olika plattformar ( jag märker och läser om skillnad på gamla V70/XC60 versus nya 90 serien).

jag misstänker att Volvo kommer behöva en väldigt omfattande R&D inom detta område, mycket mera än de redan har.

Det hade varit intressant att se en övergripande bild hur de tänker bygga och hantera detta globalt, någon som sitter med en fin ppt som får visas publikt?
Användarvisningsbild
av jcartel
Det är ju bekräftat att 90-serien kommer få förändringarna av gränssnittet i Sensus Connect som introducerats på nya XC60 i kommande serviceuppdateringar men är det någon som vet hur det är med nyheterna i City Safety? Att bilen kan styra undan för att undvika kollision etc, är det något som kommer även oss till gagn tro?
av uniformerad
Ska lämna in bilen på måndag för systemuppdatering, kostar gratis, men skulle ta minst en timme. Ska bli spännande och se om det blir det nya gränssnittet redan, eller om det blir vid nästa uppdatering.
Användarvisningsbild
av micketrono
uniformerad skrev:Ska lämna in bilen på måndag för systemuppdatering, kostar gratis, men skulle ta minst en timme. Ska bli spännande och se om det blir det nya gränssnittet redan, eller om det blir vid nästa uppdatering.
Hur gick det med uppdateringen? Blev det nya gränssnittet? :D
Användarvisningsbild
av Derank
Nä, det var som när sensus 3.0 kom, ser bilar än idag som inet har 3.0. Man får tjata sig till det.
av AndS
Den är inte släppt ännu enligt verkstad, de gissar på att det blir lite längre fram, kanske när 2018 modellerna börjar rulla ut.

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]