Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Flajjan skrev:
Jacobsson skrev:Nej men man hämtar inte ut den då så får det fixas innan bilen hämtas ut.
Beroende på avtalet kan man även få annat om bilen lämnas ut efter utsatt tid.
Jag meddelade bilia min checklista jag skulle gå igenom innan leverans så dom själva kunde göra en extrakoll på allt.
Det gjorde att leveransen gick kanonsmudigt.
Bra där!

Vad hade du för checklista? Jag ska hämta min om typ 4 veckor.

Ska skicka en lista till Bilia
- Dörrpassning
- Lyktspolare
- Motorhuv, inpassning och låsning
- VOC
- Wifi

Något annat man skall ha med så dom kan vara förberedda?
Tryck på att det ska vara senaste mjukvaran, så det inte missuppfattas.
av filippb
När jag hade problem med voc och urladdat batteri så hade jag den senaste mjukvaran men saknade en specifik patch som verkstaden laddade in efteråt. Så tips att fråga om patchen specifikt såvida det inte har kommit ut en ny mjukvara senaste veckan.
av AndS
Är väl bättre att åka dit några dagar i förväg och kolla hur den ser ut och prata med säljaren. Var och kollade vår CC idag och inget synligt att klaga på.
När det gäller programvara som utvecklas finns det alltid fel, så fungerar inte något när jag får bilen så blir det kontakt med verkstad och den tekniker jag haft de senaste 10 åren. Den enda programvara som är felfri är en "död programvara" som inte längre utvecklas.
Att ladda nya programvaror kan både rätta felaktigheter som tillföra nya buggar.
Användarvisningsbild
av Robbi
SundanceKid skrev:Kostar det nåt att uppdatera?
När kommer uppdateringar OTA?

Skickat från min Iphone
Du har ju nybilsgaranti vilket täcker det mesta. Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Johanu71
Har leverans på fredag av min V90 D4 AWD Business Adv.

Efter att följt ett antal trådar här den senaste tiden har jag förstått att det finns vissa exemplar av V90/S90
som haft vissa mer eller mindre brister i samband med leverans.
Det verkar som om att en checklista att gå igenom är på sin plats. Har försökt samanställa en sådan utifrån de kända problem som beskrivits här på forumet. Har inte rangordnat dem efter frekvens men dessa punkter har jag noterat som observandum. Någon som har ytterligare punkter så fyll gärna på listan.

1.       Inpassning dörrar

2.       Inpassning baklucka

3.       Inpassning motorhuv

4.       Insynskydd

5.       Lyktspolning

6.       Programvara

7.       Dragkrok utfällning/infällning

8.       Volvo-on-call/WiFi

9.       Tanklock (Har själv noterat två demobilar där locket suttit fast på olåsta bilar)

10.      Skruvar till krockgardin

11.      Vibrationer i motorvägsfart

12.      Missljud från instrumentpanel

13.      Gnisslande bromsar

14.      Gasdämpare bagagerumsgolv (Samma här, två bilar med deffekta dämpare till lastrumsgolvet)

15.      Täcklock bakrutespolare
Användarvisningsbild
av Derank
ni får nog ta ledigt en heldag då ni hämtar ur era bilar, själv gick jag ett varv, kråkade på och körde ut, tog max 5min, sedan ringde säljaren nån VOC tant för att aktivera det, då han ville börja gå igenom bilens funktioner sa jag att det behövs inte, sedan drog jag
1986 GLT kamdrivning

Fick remhaveri och nu efter byte rem + spänna[…]

Skumt fel b230ft

Ja en trasig insugspackning ger dom symtomen, men […]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]