Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
När jag startade bilen i morse så bilen åt mig att fylla på spolarvätska. När jag sedan backade ut så ser jag att det vått under vänster hjul. Provade att fylla på lite spolarvätska men det rann direkt ut under bilen. Förslag vad som kan ha hänt? Spricka eller kan en slang eller något hoppat av? Bilen passerade 2år för 3 månader sen så detta går väl inte på garantin
av LagunaT
Bättre o kolla än spekulera, av med VF däck, skruvarna som håller fast innerskärmen med stötfångaren, vik undan innerskärmen, be någon fylla på o se var det läcker någonstans.
Användarvisningsbild
av Rillee
Jo får väl göra det, bara undra om det var något känt fel. Bra att få tips innan man börjar.
Användarvisningsbild
av Rillee
Titta lite snabbt på det under middagen på jobbet. Det läcker vid nivå sensorn, packningen är i sönder.

Lite konstig konstruktion tycker jag, sensorn sitter bara i tryckt i hålet, som en kork ungefär
av Rudolfs
Rillee skrev:Titta lite snabbt på det under middagen på jobbet. Det läcker vid nivå sensorn, packningen är i sönder.

Lite konstig konstruktion tycker jag, sensorn sitter bara i tryckt i hålet, som en kork ungefär
Konstig konstruktion men du bör kunna köpa bara tätning så bör bli en enkel fix :)
Användarvisningsbild
av Rillee
Nästan som man skulle täppa igen hålet för det känns nästan som att det kommer jävlas igen
Användarvisningsbild
av Rillee
TommyP86 skrev:Nog bara otur, annars hade vi sannolikt vadat runt i spolarvätska vid det här laget :)
Haha nog bara jag som är lite sur
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Givarna sitter i nederkant på alla burkar, man pressar igenom pumpar o givare igenom en gummiring som i sin tur ser till att det blir tätt.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]