Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Okej, då är bilen lite över 1 månad gammal, nu kan sambon få övningsköra i den. :lol:

Inser dock att bilen inte är magnetisk så hur sjutton sätter jag upp skylten? Jag tänkte först tejpa den
på insidan av rutan, men jag har tonade rutor så den lär ju inte synas genom solfilmen.
Såg något om sugproppar, men fick intrycket att detta är med för att sätta skylten på insidan av rutan.

Hur har ni löst detta eller är era Volovs offlimit? :P
Jag har sett någon köra runt med sin skylt halvt dold bakom torkararmen, men det känns ju sådär, dels att den
är dold, men även att den kan lossna eller ännu värre, repa rutan om torkaren aktiveras (t.ex via backning).

Jag vet vad det mest ultimata svaret är att ge fan i att besula din fina nya V60 och låt sambon köra i någon sliten
fiat eller skoda, men nu är det så.... :???:
Användarvisningsbild
av Derank
Dubbelhäftande tape, superlim eller så köper du en skylt med sugproppar för in och utvändig montering, finns lite varstans
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Magneter låter faktiskt inte illa, jag har sådana på kylskåpet.
Bara man sätter lite papper på insidan, fast jag har funderat
om skylten kan repa bakrutan med. Kanske sugproppskylt är det bästa
och ta med en liten flaska med t-röd och göra rent rutan med först.

Det var lättare förr, då var det bara att kasta på skylten på plåten :D
Användarvisningsbild
av CabBO
Om det nu är sådana här problem med att få dit en övningskörningsskylt bak på en bil, så kan jag förstå att jag sett många i trafiken som struntat i att sätta dit någon skylt. För så illa som vissa kör så måste det ju ha varit en övningskörning utan skylt bak :) :D
Användarvisningsbild
av svergie2
På XC60 med tonade rutor sitter den med sugproppar ute, precis ovanför torkade. På V60in utan tonade rutor så sitter den på insidan med sugproppar.

Skickat från min OnePlus 3
av lobbysleeper
På förra volvon satte jag kardborretejp längs nederkant av regskylthållaren, och matchande kardborre på övningsskylten. Så hängde den fint under regskylten.
Allt satt i flera år trots högtryckstvätt etc på tejpen, fäste trots smuts etc. (Möjligt att lite av volvo-tryckta-texten på skylthållaren mattades av lite sen när jag drog av kardborren)
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]