Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ForceWalker
Var också på NK idag och såg den live. Wow, säger jag bara. Den är helt klart snyggare i verkligheten, nya färgen Pine grey är grym. Trodde först det var en osmium men den skiftar verkligen färg beroende på vinkel.
Så klart var den mindre än V90, men så är det ju.
av Calva14
GT-mannen skrev:
W.A.P.E. skrev:Tittade närmre på lackprovet Pine Grey idag, verkligen gnistrar grönt i det under inomhusbelysningen i Volvohallen.
Jag tycker Pine Grey är lite kameleontaktig färg. Stod och tittade en lång stund på bilen i Kungsan. Upptäckte att förardörren skimrade i grönt medan vänster framskärm skimrade i brunt och bakdörr respektive bakskärm var aningen gråaktiga. Blir säkert samma effekt i solsken. Annars gillar jag den nya röda färgen (Fusion Red) som enligt den norska konfiguratorn även kommer till R-Design, vilket är bra för jag gillar inte den solida röda.

Vad tycker jag då om bilen i största allmänhet? Skitsnygg rent ut sagt. Bilen i Kungsan är en D5 AWD Inscription med ljus inredning. Riktigt sköna stolar och stort plus för utdragbar sits, något som passar mig som har långa ben.

Skulle kunna tänka mig en T5 AWD R-Design, men än så länge får man bara drömma om den.

Första dagen för beställning är den 10 april. Kommer säkert bli rusning.

/Håkan
Håller med om precis varenda bokstav :) Gillar även den blåa man såg i och med visningen men tycker mig inte hitta samma blå i någon konfigurator, någon som vet vad det kan vara för blå?
Användarvisningsbild
av Derank
Hoppas Four-C blir bra den här gången, ska ju vara en vidareutvecklad variant som automatisk höjer sänker bilen + luftfjädring borde ju ge bättre komfort än gamla Four-C.
av Jspeed
Efter att ha spanat in nya XC60 i Geneve blev jag övertygad om färgen Pine grey, en riktigt speciell färg med djup i. Den blir grönare ju mer ljus som faller på den. För att övertyga den vackraste hälften hemma behövdes ett besök på modehuset NK, nu är det gjort!

Andra reflektioner:
-den nya utformningen av dekorpanelen, den går i djupled och skapar en riktigt lyckad avdelning av interiörpanelen som är ganska hög, inte sluttande som gamla XC60.
-bakljusen som går in över bakluckan gör att bilen ser lätt och bred ut.
-baksätet ger en riktigt skön sittställning med bra lårstöd, avståndet dyna-golv känns mycket högre än V90 som kräver liggande sittställning för att ge lårstöd.
-bagageutrymmet likartat gamla XC60, sluttar något bakåt, baksätet fällt får samma lutning så lastytan blir utan knäck. Genomlastningsluckan är tyvärr inte stor. Höjden under insynsskyddet 48 cm (gen1 44cm). Grunt under lastgolvet.
-innanför tanklocket sitter ett påfyllnadshål för AdBlue på D5. T5 känns attraktiv, hoppas den går silkesmjukt!

Momentum verkar bli fri från det mesta av påklistrat krom. Det blir läckert!
av Petróvitj
Spoiler »
Har det hänt något med vindrutetorkaren som är på bilden? Trasig kanske?
Eller är detta normala serviceläget?
I så fall ser det ut så att passagerarens torkare kan också torka förarens del av vindruta. Viktig del. Eller?
/Alex
av MB77
De vill nog visa upp dessa nya torkare som har i byggd spolning. Riktigt coolt

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av OskarOskarsson
Det är vecka 15 (måndag) nu med en timmes marginal -
men det går fortfarande inte Bygga Din Volvo Nya XC60.

I vart fall inte på min datamaskin ... .

Mvh OskarO
av KrilleW
OskarOskarsson skrev:Det är vecka 15 (måndag) nu med en timmes marginal -
men det går fortfarande inte Bygga Din Volvo Nya XC60.

I vart fall inte på min datamaskin ... .

Mvh OskarO

Haha, lugn.

Vecka 15 behöver nödvändigtvis inte betyda måndag 00:01.
Det går däremot att bygga nu. 6 timmar in på dygnet ;)
Användarvisningsbild
av poseidon
Ja det ser bra ut! Undra just vad man får för en XC70-16 i höst när man i såfall skulle få en ny XC60?
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40

Kan du inte se nått om du skruvar bort inred[…]

740 som krånglar

Hur ser det ut i spjällhuset? Har du rengjort[…]

Håller med om att det är osannolikt att[…]

B30a i en 740?

740 fanns ju med en rak VW diesel 6-a så en […]