NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Gäller min mors S40 -05. Bilen har larmat minst en gång om dagen,sen i fredags. Finns det en säkring för larmet? Som jag kan rycka?
Användarvisningsbild
av bernersjo
Ofta så här års kan larmet gå pga temperaturförändringar osv.. Kan ju testa att stänga av funktionen som känner av rörelser inne i kupén, du har en knapp i taket om det är samma pre-facelift.. Om den larmar pga det så bör den ju inte larma mer
Användarvisningsbild
av snepo
bernersjo skrev:Ofta så här års kan larmet gå pga temperaturförändringar osv.. Kan ju testa att stänga av funktionen som känner av rörelser inne i kupén, du har en knapp i taket om det är samma pre-facelift.. Om den larmar pga det så bör den ju inte larma mer
Okey tack ska kolla det,när jag träffar mor nästa gång.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Det kan vara läckade back-up batteri i larmmodulen. Elektrolyt från batteriet droppar ner på kretskortet och kortsluter så larmet löser ut. Klassiskt fel. Kostade ca 2000kr att byta på min bil. Volvo s60 -04
Användarvisningsbild
av snepo
Mabuse skrev:Det kan vara läckade back-up batteri i larmmodulen. Elektrolyt från batteriet droppar ner på kretskortet och kortsluter så larmet löser ut. Klassiskt fel. Kostade ca 2000kr att byta på min bil. Volvo s60 -04
Pratade med mor igår,har inte falsklarmat på en vecka nu
Användarvisningsbild
av snepo
snepo skrev:
Mabuse skrev:Det kan vara läckade back-up batteri i larmmodulen. Elektrolyt från batteriet droppar ner på kretskortet och kortsluter så larmet löser ut. Klassiskt fel. Kostade ca 2000kr att byta på min bil. Volvo s60 -04
Mor har haft bilen på verkstad,efter flertal falsklarm igen. De kopplade bort sirenen.
Användarvisningsbild
av leiwi
snepo skrev:
snepo skrev:
Mor har haft bilen på verkstad,efter flertal falsklarm igen. De kopplade bort sirenen.

Byt verkstad!!!!!!!! :shock:
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]