Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Rabatt i % är ju inte allt
Fick 25% på vinterhjul i en offert, men de tog ju över 25000 för 18"
av bankb
joel80 skrev:Ok.. Då har du fått väldigt bra restvärde om du kört typ 18k mil på tre år.
Har du servicekostnad i leasingen alltså.. Eller var du tvungen att lägga till serviceavtal?
Jag har valt till servicepaket, så det som ingår i månadskostnaden är bilen, service, tvätt vid varje service, däckförvaring, däckskifte, försäkring, skatt och uppskattad kostnad för däck.

Såklart saknas förbrukningsdelar som torkare, spolarvätska osv. Men slitagedelar som ska bytas på mil är inräknade i servicekostnaden.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
seabeach skrev:Någon som vet vad ÅF tar för V90 CC D4 MED CROSS COUNTRY PRO? Funderar på att ta det istället, skulle vilja veta så att jag kan räkna ut min rabatt...
Kolla Bygg min Volvo.

av seabeach
bankb skrev:
seabeach skrev:Någon som vet vad ÅF tar för V90 CC D4 MED CROSS COUNTRY PRO? Funderar på att ta det istället, skulle vilja veta så att jag kan räkna ut min rabatt...
Kolla Bygg min Volvo.

Stämmer tydligen inte med ÅF priser...
av bankb
seabeach skrev:
bankb skrev:
Kolla Bygg min Volvo.

Stämmer tydligen inte med ÅF priser...
Nja, ÅF är fria att sätta vilka priser dom vill. Men det bästa riktmärket, utan att kontakta ÅF är nog Bygg min Volvo

av Gorban
Begär offert från mer än en återförsäljare. Bäst pris får man ju om man kan bemöda sig att åka dit personligen och prata med dem. Inte bara maila. Ibland är liten återförsäljare i småstad villigare att ge bättre rabatter än den stora återförsäljaren i storstaden.
av Djungelbrand
bankb skrev:
Djungelbrand skrev:Listpris på min var 526k och gav 445k privatköp, sjukt nöjd med den rabatten :) Räknar dock in automatisk insynsskydd för 3900 som jag fick trots att jag ej beställt och lyckades tjöta till mig klimatpaket och VOC för kampanjpriset i maj på 5000. Sen fick jag 21" jävligt billigt.
Vad fick du betala för 21"? :)

Snygg förhandling!

Oj det är en lång historia ;) Jag valde först 19" för 12 000 extra sen fick jag vinterdäck på 18" för 15 000, alltså tot 27 000 extra för hjul. Sen dealade vi lite och jag frågade om man kunde slänga på vinterdäck på 18" som ingår till T5 och så la jag 5 000 extra för 21". Så jag gav 32000 kr för 21" sommarhjul + 18" vinterhjul. Bara 21" ligger ju på 32500.
av bankb
Djungelbrand skrev:
bankb skrev:
Djungelbrand skrev:Listpris på min var 526k och gav 445k privatköp, sjukt nöjd med den rabatten :) Räknar dock in automatisk insynsskydd för 3900 som jag fick trots att jag ej beställt och lyckades tjöta till mig klimatpaket och VOC för kampanjpriset i maj på 5000. Sen fick jag 21" jävligt billigt.
Vad fick du betala för 21"? :)

Snygg förhandling!

Oj det är en lång historia ;) Jag valde först 19" för 12 000 extra sen fick jag vinterdäck på 18" för 15 000, alltså tot 27 000 extra för hjul. Sen dealade vi lite och jag frågade om man kunde slänga på vinterdäck på 18" som ingår till T5 och så la jag 5 000 extra för 21". Så jag gav 32000 kr för 21" sommarhjul + 18" vinterhjul. Bara 21" ligger ju på 32500.
Aha, då tror jag att jag hänger med. Dom la om original 18" till vinterhjul och så körde du på 21" på sommardäcken?

av AndS
Gurra82 skrev:Rabatt i % är ju inte allt
Fick 25% på vinterhjul i en offert, men de tog ju över 25000 för 18"
Precis, det är priset i kronor som är intressant. Om vi tar ditt exempel så tog jag också 18" vinterhjul, odubbad Conti, och fick priset 15000kr.
Jag diskuterar enbart hur mycket i kronor jag ska betala för den nya bilen, bryr mig t.ex. inte om vad jag får i inbyte för den gamla, rabatt på bil eller tillbehör.

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]