Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av seabeach
Hej!

Ni som tagit emot offerter eller köpt bil, hur la dom rabatten? Drogs procentsatsen på hela beloppet inkl utrustning, eller endast på bilen, eller på utrustningen osv?

Jag har fått 12% på ENBART bilen. Ingenting på automat, paket, färg osv... Är det rimligt att försöka få mer?
av Xanthopteryx
Tror du ska se på totalsumman istället för rabatter hit och dit. Ofta skiljer priset mer eller mindre mot det som står på bygg volvo.
Utgå från det priset och se rabatten mot det pris du fick hos handlaren.
Lyckades få till 12,1% på totalsumman efter mycket räknande innan jag signade beställningen, dock är den ganska välutrustad. Kan dock inte säga hur fördelningen blev men ärligt talat bryr jag mig inte om det heller
av bankb
Allt omkring 10% eller där i närheten på totalaffären är riktigt bra som privatköp.

Jag landade in min på 9,5% och anser mig själv vara en vass prutare :) Det behöver ju iofs inte vara fallet :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av seabeach
troubleshooter skrev:Lyckades få till 12,1% på totalsumman efter mycket räknande innan jag signade beställningen, dock är den ganska välutrustad. Kan dock inte säga hur fördelningen blev men ärligt talat bryr jag mig inte om det heller
Vad var priset innan rabatt och efter? =) Det var grymt! Och du köpte som privatperson?
av seabeach
bankb skrev:Allt omkring 10% eller där i närheten på totalaffären är riktigt bra som privatköp.

Jag landade in min på 9,5% och anser mig själv vara en vass prutare :) Det behöver ju iofs inte vara fallet :)

Perfekt, grattis till det :D
av seabeach
Xanthopteryx skrev:Tror du ska se på totalsumman istället för rabatter hit och dit. Ofta skiljer priset mer eller mindre mot det som står på bygg volvo.
Utgå från det priset och se rabatten mot det pris du fick hos handlaren.

Jag får det till 9,5% ungefär på totalsumman, men att rabatten endast är dragen på bilen utan någon utrustning.

515.935:- är priset, efter rabatt 466.567.

Hade jag däremot fått 12% på totalen så hade det landat på 454020 typ...
av Exyzäta
bankb skrev:Allt omkring 10% eller där i närheten på totalaffären är riktigt bra som privatköp.

Jag tror säljaren drog det längsta strået ändå.
av bankb
Exyzäta skrev:

Jag tror säljaren drog det längsta strået ändå.
Nja, både ja och nej, på själva bilen så drog han nog längsta strået. Men ska ha den på privatleasing, så blev en riktigt bra totalaffär tillslut.

Egentligen månadskostnaden som är det viktiga för mig, och där blev det kanon. Landade på en milkostnad inkl allt utom bränsle på 16,50 kr milen.

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken och[…]

Anslutningar motorblock B21

Nya frågor om anslutningarna på Blocke[…]

Tankat. Ska låna ut bilen till syrran fr&ari[…]

Var köpa stödbatteri?

Har märkt att start o stopp funktion slutat f[…]