Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hayah
:?: :?: :?:

Nu är läget så här att efter mycket sökande och tiggande att folk ska hjälpa mig tona så får jag till slut göra det själv. :???:
Har varit med som hjälpreda vid ett par toningar förut så har lite koll på grunden.
Jag har lyckats få med mig en vän som jag sammarbetar superbra med som ska hjälpa mig.

Men till saken är att jag så klart vill ha det så bra så möjligt med så få luftbubblor som möjligt.

Så ÖS in era goda råd! :roll:

Vi ska göra detta på lördag/söndag nån gång har vi nog tänkt oss.
Hur lång tid tar det för nybörjare?

Jag har bromsljus i rutan. Hur ska jag göra där? Går det att lossa så jag tonar bakom eller ska jag tona runt om?

:?: :?: :?:
Användarvisningsbild
av Funk
Köp bra film, Inget Biltema eller liknande, och forma den mot utsidan av rutan innan du monterar den.
Använd rostfria rakblad så riskerar du att inte repa rutan så lätt, och var extremt noga med att ha det rent...överallt !
Plocka ut alla dörrutor, det förenklar enormt, eller demontera åtminstone dörrpanelerna.

Man tonar runt bromsljuset normalt sett, filmen slutar ju i den svarta maskeringen.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
Funk skrev:Köp bra film, Inget Biltema eller liknande, och forma den mot utsidan av rutan innan du monterar den.
Använd rostfria rakblad så riskerar du att inte repa rutan så lätt, och var extremt noga med att ha det rent...överallt !
Plocka ut alla dörrutor, det förenklar enormt, eller demontera åtminstone dörrpanelerna.

Man tonar runt bromsljuset normalt sett, filmen slutar ju i den svarta maskeringen.

/Thomas
Håller med!! köp kvalitets film! kanske låter dyrt men mycket mera lätt jobbat och resultatet blir kanon.
jag har bråkat men biltema film tidigare men köpte riktig film och bara några drag över rutan med gummi skrapa så blev det perfekt utan massa veck och dyligt. Och den är inte lika känslig mot repor som billig tunn film.
av epn
och använd helvetes mycket vatten!
Användarvisningsbild
av falcon
skrapa försiktigt av rutan med ett rakblad så all av skit som inte går bort med reng medel försvinner.
Tålamod och extra armar är oxå bra att ha :)
Användarvisningsbild
av Lilja
Tänkte hänga på denna tråden lite och fråga hur man får bort en gammal film? Tänkt nämligen byta film på 745an då den gamla är ganska sliten och äcklig.
av Addekarlsson
falcon skrev:skrapa försiktigt av rutan med ett rakblad så all av skit som inte går bort med reng medel försvinner.
Tålamod och extra armar är oxå bra att ha :)
Vid användning av rakblad, se bara till att eventuella antenntrådar/värmetrådar inte ligger på insidan rutan....
Går dom av har man skoj sen. :wink:

Mvh/ Adde

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]

Hej igen! Om man tittar på raden "DIES[…]

Byta spolarmunstycke bak

kanske denna sida: https://www.ak24.se/sv/kod/oe-v[…]