Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
Ni som har detta, ser det fortfarande ut som en hobbysnickare med handsåg har sågat ut hålet för det? Kommer ihåg att det här uppmärksammades förra året, men nu såg jag det på en färsk CC.

Bild
av uniformerad
Fick visserligen vår semielektriska dragkrok monterad i efterhand, och med tanke på det tycker jag att de har gjort ett bra jobb. Hålet som de tagit upp är precis så stort så att dragkroken får plats, och figursågat så det ser bra ut.
Helt klart hänger det på vem som monterar, hur noggrann personen är.
Användarvisningsbild
av thread
uniformerad skrev:Fick visserligen vår semielektriska dragkrok monterad i efterhand, och med tanke på det tycker jag att de har gjort ett bra jobb. Hålet som de tagit upp är precis så stort så att dragkroken får plats, och figursågat så det ser bra ut.
Är inte alla dragkrokar eftermonterade? Jag har fått för mig att det är återförsäljaren som monterar dragkrok och inte fabriken även om man beställer bilen med drag. Jag har Semiautomatiskt drag på min. Ska kolla hur det ser ut när jag kommer hem...
av uniformerad
thread skrev:
uniformerad skrev:Fick visserligen vår semielektriska dragkrok monterad i efterhand, och med tanke på det tycker jag att de har gjort ett bra jobb. Hålet som de tagit upp är precis så stort så att dragkroken får plats, och figursågat så det ser bra ut.
Är inte alla dragkrokar eftermonterade? Jag har fått för mig att det är återförsäljaren som monterar dragkrok och inte fabriken även om man beställer bilen med drag. Jag har Semiautomatiskt drag på min. Ska kolla hur det ser ut när jag kommer hem...
Jo, jag tror att det är återförsäljarna som gör det, i alla fall numera. PÅ XC90 tror jag att det från början gjordes på fabriken.
Men som sagt, hur snyggt det är gjort hänger på vem som gjort det. Ska se om jag kan ta någon bild på vår.
av uniformerad
Drag.jpg
Drag.jpg (254.3 KiB) Visad 4468 gånger
Så här ser det ut på vår bil, inte perfekt, men tillräckligt bra, syns bara om man tittar efter.
av guldbajare
Alla krokar monteras inte hos ÅF.
Vad jag förstått tjänar ÅF mer pengar när dom monterar kroken själva än när fabriken monterar den. Fick senast i förra veckan in en ny v90 med fabriksmonterad krok på jobbet.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
av filippb
patnil68 skrev:Min semielektriska dragkrok är monterad på fabrik och hålet är inte uppskuret, utan plasten är utformad så att dragkroken får plats. Bilen är en XC90 och tillverkad Vecka 42/ 2016
Har för mig att standard diffusor finns med hål för drag från fabrik men inte r-design eller styling kit. Kan det stämma på din?
av uniformerad
filippb skrev:
patnil68 skrev:Min semielektriska dragkrok är monterad på fabrik och hålet är inte uppskuret, utan plasten är utformad så att dragkroken får plats. Bilen är en XC90 och tillverkad Vecka 42/ 2016
Har för mig att standard diffusor finns med hål för drag från fabrik men inte r-design eller styling kit. Kan det stämma på din?
Har hört/läst samma sak, lite tråkigt att det är så, men som sagt, kan leva med det lilla hålet vi fått på vår R-design.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Har ingen aning om hur det ser ut på min, har inte krupit under och kikat. Med det sagt; måste vara dagens I-landsproblem med tanke på att det inte ens syns...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]