- ons 22 mar 2017, 09:00
Ja ser poängen både med krocksäkerhet och omboning. Förfining... ja kanske för 10-15 år sen. Men realiteten idag är väl att du får relativt solida grejer även från Asien. Jag menar, alla bilar är byggda med samma bosch delar, av samma stål från samma fabrik i Kina, och ihopskruvade av samma gen3 ABB robot. Det blir ju mer och mer så att det som skiljer är val av drivlina och "touch-and-feel" kvaliteten, alltså val av märkbara material. Jag håller för övrigt med om att prylar och knappar inte har nånting med premium att göra. Men det jag menade var att glida omkring i en BMW 318 utan navigation och skinnsäten och kalla det premium - pöh! Tyskarna lever inkl vw lever på en premiumstämpel de inte lever upp till på långa vägar, om man inte lägger 700k. Lägger man 6-700k på en Honda eller Kia (om det ens är möjligt) så hävdar jag att man får en sjuhelvetes mycket mer bil, lika premium eller med samma kvalla som en tysk. Ska man lixom komma över det snäppet måste man börja speca upp en bil från ett premium märke. Då tror jag man får nåt som övergår andra billigare märken. Jag kanske drar det lite långt men ni fattar vad jag menar 

V90 T8 Inscription