Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag försöker vänja mig vid stötigheten för vägen känns verkligen, samtidigt som den är mjuk över gupp. Lite konstig känsla eller vad tycker ni som har kört ett tag?

Skickat från min iPad med Tapatalk
av bankb
Robbi skrev:Jag försöker vänja mig vid stötigheten för vägen känns verkligen, samtidigt som den är mjuk över gupp. Lite konstig känsla eller vad tycker ni som har kört ett tag?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Kör du med 21"?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Boozer87
Ljudkomforten tycker jag är bra, spåra? Det är ju AWD, hehe, brukar enligt min mening inte spåra så mycket då. Är ju mest med framhjulsdrift du får sanna tendenser. Men som sagt inte kört så mkt. Åker väl 50 mil till helgen då har jag lite mer kött på benen sen. Återkommer!
av AndS
Håller med. Den är lite småstötig, med fast fjädring men inte hård, på sämre vägar (18" odubbade vinterhjul). Går tyst och man känner inte av att den spårar. Långfärdslok och definit inte sportig för här blir den för stor och otymplig.
Min åsikt är att sminka en V90CC för att få ett "sportigt" utseende blir helt fel då bilen inte är byggd för det, gäller även V90 :wink: De är byggda som lite lyxigare fordon för att transportera, t.ex. den utökade hjulbasen om vi jämför mot tidigare V70.
av bankb
Boozer87 skrev:Ljudkomforten tycker jag är bra, spåra? Det är ju AWD, hehe, brukar enligt min mening inte spåra så mycket då. Är ju mest med framhjulsdrift du får sanna tendenser. Men som sagt inte kört så mkt. Åker väl 50 mil till helgen då har jag lite mer kött på benen sen. Återkommer!
Ser fram emot en mer detaljerad rapport. Hoppas du får en riktigt bra första vecka med bilen. Bild

Användarvisningsbild
av JanneP77
Har nu hunnit med ca 100 mil, V90 CC D4 Plus (BA) med 18" Pirelli Ice Zero dubbade. Skulle inte kalla den stötig, möjligen fast men ändå bekväm. Det som förvånar är att den ändå rullar mjukare över ex farthinder än min tidigare XC70 Sport Edition. Så... både hårdare och mjukare på samma gång! Stabil som tusan på landsväg/motorväg.
Komforten betydligt bättre än XC70 trots standardstolarna, sitter hur bra som helst. Ljudnivå riktigt bra trots dubbat. Bilen inbjuder inte till forcerad körning men klarar det lätt om man vill! En riktig komfort/lyxglidare...
Bagaget är märkbart mer svårlastat, långt lastutrymme men ändå lite illa disponerat. Baksätet mycket (!) bättre än XC70!
Förbrukningen runt 0,8/ mil med "rå" dieselmotor och helt normal körning, blandat stad och landsväg.
Helnöjd! Inga elektriska konstigheter heller och VOC har fungerat varje morgon.
Undrar dock var alla ni som fått leverans är? Har inte sett en enda CC förutom demobilar på de två veckor jag haft min... folk vänder sig om och pekar men det är nog snart slut med det = Sveriges vanligaste bil snart? :-)

Användarvisningsbild
av Robbi
Fick på sommardäck 18 tum idag och den blev ännu mer stötigare. Ska åka och provköra en likadan bil imorgon och se så inte det är fel på min bil. Annars är det väl bara att bits ihoo och vänja sig. Lite dåligt av Volvo att inte upplysa om att det är sportdämpning ala Audi som original. Hade ju velat ha valet.

Användarvisningsbild
av JanneP77
Robbi skrev:Fick på sommardäck 18 tum idag och den blev ännu mer stötigare. Ska åka och provköra en likadan bil imorgon och se så inte det är fel på min bil. Annars är det väl bara att bits ihoo och vänja sig. Lite dåligt av Volvo att inte upplysa om att det är sportdämpning ala Audi som original. Hade ju velat ha valet.

Vad körde du innan? Tänker på vad du har för preferenser... :-)

Användarvisningsbild
av Robbi
JanneP77 skrev:
Robbi skrev:Fick på sommardäck 18 tum idag och den blev ännu mer stötigare. Ska åka och provköra en likadan bil imorgon och se så inte det är fel på min bil. Annars är det väl bara att bits ihoo och vänja sig. Lite dåligt av Volvo att inte upplysa om att det är sportdämpning ala Audi som original. Hade ju velat ha valet.

Vad körde du innan? Tänker på vad du har för preferenser... :-)

Ha ha, det lustiga är XC70 sport och den var mjukare på vägen men samtidigt stummare när det gäller gunget. Denna är tvärtom.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 33

99% att det är batteriet.

Lägger till en bild. Vad sitter där inn[…]

Generator laddar ej batteriet

Det kanske den gör, testar väl att l&oum[…]

Nästa elbil från Volvo?