Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

seabeach skrev:Som rubriken?

Jag är osäker, vid första ögonkastet gillade jag den inte... men ogillar jag den så mycket att jag bör lägga till läder för 12.000?

Vad tycker ni om den?

Och vad har ni valt till eran?
Jag har den i min V90 CC och tycker att den är riktigt snygg! Hade helläder i XC70:n och saknar det inte ett dugg.
JanneP77 skrev:

Jag är osäker, vid första ögonkastet gillade jag den inte... men ogillar jag den så mycket att jag bör lägga till läder för 12.000?

Vad tycker ni om den?

Jag har den i min V90 CC och tycker att den är riktigt snygg! Hade helläder i XC70:n och saknar det inte ett dugg.

Kan du inte skicka en bild? =)
Har du möjligtvis valt interiört belysningspaket och kan ge mig en utvärdering om varför eller varför inte jag ska välja det?
Sedan undrar jag över nav, har valt bort det eftersom jag förstått det som att jag kommer åt navigation på annat sätt ändå?
seabeach skrev:
JanneP77 skrev:

Vad tycker ni om den?

Kan du inte skicka en bild? =)
Har du möjligtvis valt interiört belysningspaket och kan ge mig en utvärdering om varför eller varför inte jag ska välja det?
Sedan undrar jag över nav, har valt bort det eftersom jag förstått det som att jag kommer åt navigation på annat sätt ändå?
Har ingen bild just nu men ska se om jag kan ta nån senare. Tycker att den här tygklädseln är finare än många andra bilars tyg. Valde beslyningspaketet och det är alla gånger värt kostnaden (till skillnad från helskinn) :mrgreen:
Ger en riktigt mysig känsla på kvällen utan att störa.
Navigation har jag i min och den fungerar jättebra (det lilla jag har hunnit använda den), stor skillnad mot den jag hade i XC70:n.
Bild

Bild

Hittade de här bilderna på nätet, visserligen en V90 men det är samma. Lite ljus på bilderna dock.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
SundanceKid skrev:Oj vad ful. Tror det satt i en demobil jag körde. Skulle betalat 40000 för att slippa den

Skickat från min Iphone
Fanns en tidigare halvskinnsklädsel som var riktigt hemsk. Men var nog lite rutigt mönster i tygdelen..

Denna är enligt mig bättre men jag hade valt till skinn...

Tygklädseln på en V60 är riktigt ok för att vara tyg, av någon anledning är tyget i S/V90 inte lika snyggt.
Enda anledningen jag kan hitta till att betala extra för skinn är om man har småbarn som kladdar väldigt mycket. Annars? Kallt som fan att sätta sig i på vintern och sätesvärmen tar längre tid att värma igenom skinnet. På sommaren, svettigt och varmt. Nä, kan vara utan. Smaken är som baken, rådet är att åka till en Volvohandlare och kika på riktigt. Min familj tyckte till och med att vi skulle välja delläder för de tyckte den var snyggare. Ger också en lite mer "rough" känsla som passar CC.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Alla tycker olika, vilket blir väldigt tydligt här. Jag är väldigt nöjd med textil/läder i min V90, känns absolut premium. Sen är det ju ÄNNU mer premium med läder eller bättre. Men jag hade ett begränsat antal basbelopp att hålla mig till, och valde andra tillbehör i stället.

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]