Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tiquz
Tjena!
Har en läckande stötdämpare fram så tänkte passa på och byta på båda sidor. Men vad är skillnaden på dessa 2 par? Finns det nå billigare par någon annanstans som jag missat?
Förstärkta fjädrar, är det något att fundera på?

1:
http://www.ebay.com/itm/302110493712?_t ... EBIDX%3AIT

2:
http://www.ebay.com/itm/322298554863?_t ... EBIDX%3AIT

Förstärkta fjädrar, är det något att fundera på?
Tack så mycket på förhand! :D
Det där kommer inte att bli billigt när tull och moms läggs på.

Förstärkta fjädrar bak är jätteeffektivt om du märker att bilen sjunker ihop bak när du lastar, ex hänger på en cykelhållare. Annars är det inget du har någon glädje av.
Det finns kompletta fjäderben att köpa här i Sverige också.

Både på Vparts: http://vparts.se/se/komplett-fjaderben- ... ensin.html
Och på Skruvat: https://www.skruvat.se/Komplett-fjaderben-P291232.aspx

Har inte provat någon av dem själv, men du får hemskt gärna berätta hur det går. :)
av tiquz
Jo iof så tillkommer ju moms och skit, tänkte jag inte på. :( Blir väl ingen moms pålagd om man hittar något från tyskland va?
Förstärkta fjädrar hjälper inte till att hålla bilen, "stabil" om man säger så i kurvorna eller ojämn kullersten?

Dem där passar inte min då jag har en xc70 :P blev dock bara runt hundringen dyrare men det blir ca 5000 då, finns det billigare alternativ så tar jag hellre det just nu. :P Men håller dem i åtankarna!
Över kullersten blir det mest stötigt bak med hårdare fjädrar. Nya dämpare borde göra skillnad å andra sidan. Förstärkta fram har jag inte provat men väl sänkfjädrar och det tyckte jag mest gjorde bilen mindre bekväm och gav sämre väghållning på dålig väg.

Jag ska byta mina dämpare runt om och tänkte passa på att byta fjädrarna fram då också så är allt fräscht. Det ser ut att gå totalt på ungefär samma som bara de två fjäderben om man köper märkesvaror från Tyskland.
av tiquz
SBergdahl skrev:Över kullersten blir det mest stötigt bak med hårdare fjädrar. Nya dämpare borde göra skillnad å andra sidan. Förstärkta fram har jag inte provat men väl sänkfjädrar och det tyckte jag mest gjorde bilen mindre bekväm och gav sämre väghållning på dålig väg.

Jag ska byta mina dämpare runt om och tänkte passa på att byta fjädrarna fram då också så är allt fräscht. Det ser ut att gå totalt på ungefär samma som bara de två fjäderben om man köper märkesvaror från Tyskland.
Har hört mycket och länge att Tyskland är landet man köper Bildelar ifrån, t.ex som Norge är landet man köper målarfärg ifrån.. :P
Men från vilken/vilka sidor? eller är det ebay.de som gäller för att hitta mer från tyskland?
av Kena
tiquz skrev:
SBergdahl skrev:Över kullersten blir det mest stötigt bak med hårdare fjädrar. Nya dämpare borde göra skillnad å andra sidan. Förstärkta fram har jag inte provat men väl sänkfjädrar och det tyckte jag mest gjorde bilen mindre bekväm och gav sämre väghållning på dålig väg.

Har hört mycket och länge att Tyskland är landet man köper Bildelar ifrån, t.ex som Norge är landet man köper målarfärg ifrån.. :P
Men från vilken/vilka sidor? eller är det ebay.de som gäller för att hitta mer från tyskland?
Jag har köpt från bildelaronline24 och det har funkat utmärkt.... förutom leveranstiden då. 1,5 vecka till luleå och då har faktiskt tiden till sverige tagit längst. Brukar vara frakten till luleå som tar mest tid annars, kanske pga dåligt skoterföre gävle och norrut?
av Arnold
tiquz skrev:

På ebay kan man handlar bildelar från Tyskland. Själv har jag mest handlat från England på ebay.
Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]