Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HoboCop
Jag kommer inte in i min 850 då jag bara kan låsa upp bilen via bagageluckan och centrallåset har dött pga urladdat batteri.
Låset till förar- och passagerardörr är bytt och jag har ingen nyckel dit.
Finns det någon bra lösning för att komma in i bilen utan att krossa en ruta för att sedan kunna öppna motorhuven och ladda batteriet?
Användarvisningsbild
av Perra83
Om du hissar upp bilen fram kommer du åt kabeln från generatorn till startmotorn eller där omkring i alla fall. Tror att kabeln går i en skyddande slang. Där får du alla fall skära hål så du kommer åt ledarna i kabeln. Koppla på startkablar/batteri/laddare så kan du låsa upp bilen.
Har fått göra så åt två kompisar för typ 10år sedan.
av MickeM
En väldigt liten person kanske ryms igenom skidluckan.
Ett barn kanske.

Men är 850 och S70 lika, så går det att fälla baksätet i från skuffen. Jag testade själv på en S70 jag hade förr.
Men kräver en mjesel eller nått att trycka lös spärren med. Fingrarna pallar inte. Inte mina iaf.

Kryp in och titta får du se.

Du inte låsa upp dörrarna inifrån, men öppna huven går bra.
av Henkoffs
Med vilja så är jag rätt säker på att du kan komma åt vänster baksäte å fälla genom skidlucka, alt med nå verktyg/förlängare av din arm. Eller som ovan skrev, med mejsel eller motsvarande peta på spärr!

Alternativt så kanske startmotor eller generator går att nås underifrån, har plockat dän o bytt generator för länge sen o har för mig att den sitter rätt långt ner. Koppla på kabel, behöver inte vara särskilt grov, på plus och jorda mot motor eller nån annan lämplig punkt å ladda! :)

...Vill också minnas att min 850 gick å låsa upp, dock bara förarsida som öppnades trots batteritorsk. Men kanske minns fel!
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]