Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har haft problem ett tag med min bil.. Volvo har ingen idé men nu har jag hittat en sida och en kille har precis samma fel på en s80. Jag har s60.

Det är mycket text och jag e dålig på engelska och översättnings programmen tolkar inte bil språk så bra.

Någon som orkar ta tid och läsa igenom länken. Längst ner pratar de om en kabel som ska klippas av. Är det dem grön vita?, mitt i allt pratar de om någon annan kabel också.

http://www.justanswer.com/volvo/6xbn9-v ... ssage.html
Är det denna text:
volvoexpert1 : Yes that is the bulletin I was thinking of. The wire to snip is D24 at the CEM . It is a green wire with a white stripe. I need to check tomorrow on the location of connector D on the CEM. ( the CEM is L shaped, and I believe D is the connector on the bottom of the horizontal portion om top of the CEM, but I need to verify this. Do the snip about 4" away from the connector so thet you cn have room to splice it back together if it is found to be the wrong wire for example.

Sladden som skall klippas är D24 vid CEM. Det är en grön sladd med vit linje. Jag behöver kontrollera placeringen av kontakt D på CEM i morgon. ( CEM är L formad, och jag tror att kontakt D är den som är placerad i botten av den horisontella delen av CEM, men jag behöver åter kolla detta. Klipp sladden ca 10 cm ifrån kontakten så att du kan koppla ihop igen ifall det visar sig att du klipper fel sladd.

Är det någon annan del som du undrar över, klipp in så översätter vi.
Utan att fördjupa mig i ämnet (frågan) uppfattar jag det som att det gäller en kontaktplugg beteckning D, som är ansluten CEM. I en sådan kontakt ger man nummer för varje stift. D24 är således stift nummer 24 i denna kontakt med namn D.
Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]