Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OS74
Jag stressade ut ur ett trångt garage och gjorde bort mig.

Knäckte kåpan och kanske motorn i vänster backspegel. Jag skulle behöva lite råd för att diagnosticera / lösa problemet.

Jag touchade pelaren på kanten så kåpan och ramen är spräckt. Glaset är helt, men verkar delvis löst. Det rör sig lite
med motorn upp och ner men inte i sidled, absolut inte som det borde.

1. Har någon beskrivning hur man demonterar glas och backspegel som du skulle vilja dela med sig av?
2. Kan glaset delvis poppa loss utan att upphängningen med motorn är slut?

Många tack!
Oskar

3. (Jag köper gärna delar om någon här har...)
Jag har spegel komplett i källaren min, bytte till Elinfällbara.
Nu skriver du inte var du bor osv?
Jag bytte mina bägge speglar på 45 min.
PMa eller motsvarande var du håller till så kanske vi får till någon lösning.
av OS74
Hej, nu lite mer desperat efter som spegeln hänger på trekvart!

Jag har lite problem med XC90 backspegeln som blivit delvis knäckt på vänster fram. Jag kan inte lista ut hur glaset ska snäppa loss och det liknar inte senare modeller.

Backspegeln är elstyrd och infällbar. Motormekanismen är delvis skadad, därav att jag vill ta bort glaset för att kontrollera / byta motordelen.

Snabb hjälp emottages mycket tacksamt, då jag är på landet med begränsade verktyg och måste köra hem imorgon.
Om någon kan snabbsaxa en beskrivning och bifoga skulle jag vara evigt tacksam!

Se bilder nedan, backspegeln är nedåt i bild. vänster är ut från bilen. Det som ser ut som snäppfäste i höger- och vänsterkant på motorns infästning i spegelramen.

Mvh
O
image1 (5).JPG
image1 (5).JPG (34.66 KiB) Visad 625 gånger
Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]