Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Typ något sådant. För det finns ju inget som kan slå i dom som dom sitter, även att dom sticker ut lite. Enda möjligheten är att någon eller jag själv slår på dom, men för mig känns det mest som ett jävla besvär.
Förstår inte hur de kan neka ett sådant klockrent fall, uppenbart materialfel i plasten.
Får mig att fundera på om det kan vara pga avfettningsmedel. Var det inte en tråd
om sprickor i lyktorna som enligt medlemmar anser beror på avfettning. Kan detta även
vara boven när det gäller plasten i handtagen?
Va!? Kan avfettning spräcka plast?
Ja fick iofs byta ett handtag på min gamla V60 efter typ 6500mil. På passagerarsidan hade keyless slutat att reagera. Låste nästan aldrig upp med det handtaget. Ska kolla på bilen ikväll. Har inte sett några sprickor trots snart 2600 körda mil.
Hm, jag använder nästan bara dörrarna på vänstersidan och båda har början till sprickor i handtagen.
En V70 MY16 med keyless.
ok, en V70 med symptom också, beklagligt.
Ingen XC60 med sprickor? (eller antydan till)
Någon om er som har sprickor som vet med er att ni tvättat bilen själva med självinköpt avfettning?
Man får ju "lita" på att det är en bra typ av avfettning i automater/tvättstationer, men det är ju
lätt att man som lekman råkar köpa fel avfettning och att den enligt tråden jag hänvisat till innan
försvagar plasten.

Men som sagt, tråkigt och man får ju hoppas Volvo backa upp där bilens ålder är rimligt låg.
Men min gamla V70 -12 med keyless hade inga sådana här problem och den tvättade jag bara
i automat eller tvättastation (Högtryck) och aldrig lagt på egen avfettning.
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]