Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvomittivintern
Hej!

Idag körde jag min volvo (-08) som vanligt och efter 15 min när jag kom ut på storväxen och växlade upp till 5an så började bilen vibrera kraftigt och motorn gå hackigt. Sänkte farten till 70 km/h och då kände man med hur bilen vibrerade men inte lika mycket. Sen tändes motorlampan.

Har någon en minsta aning om vad detta kan vara eller varit med om något liknande?
Jag hade velat försöka åtgärda detta problemet själv och inte lämna in bilen på verkstad. Så jag hoppas det finns någon kunnig här på forumet som kan hjälpa mig med tips om vad själva felet kan vara! :shock:
Användarvisningsbild
av fjohan82
Volvomittivintern skrev:Motor måste jag kolla upp!
Titta vad det står på bakluckan! :-)-)
Lämnade in bilen idag, de hittade inget fel och släckte motorlampan. Förmodligen samlats mycket snö runt däcken och det som gjort att bilen skakat som en torktumlare.. Bilen fungerade utmärkt under provkörning. (S) ?:-/ behöver nog investera i en egen felkodläsare.. Tack för tipsen iallafall!

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]