Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SHR
Min V70 2,5 10V 1998 med B5252S smårycker när jag kør i jämn fart utan pådrag. Den rycker inte hårdt, men det verkar som den mister kraften lite. Tycker inte at den rycker under accelleration.

Den värkar også väldigt hackande på gasen spec i låg fart (bykøring).

Jag har bytat ALLA tändningsdelar, soppafilter, luftfilter och jag har rengort gasspjäll och brukt dyserens.

Snälla kan ni hjälpa meg här?
av ab668
SHR skrev:Min V70 2,5 10V 1998 med B5252S smårycker när jag kør i jämn fart utan pådrag. Den rycker inte hårdt, men det verkar som den mister kraften lite. Tycker inte at den rycker under accelleration.

Jag har bytat ALLA tändningsdelar, soppafilter, luftfilter och jag har rengort gasspjäll och brukt dyserens.

Har samme motor og problem....

----------HJELP----------
av ab668
Fikk et tips om å sjekke vakumslager på innsugsiden av motoren.
Var veldig sansynelig at det var her feilen var.
Har ikke fått sjekket dette på min motor enda.

I will be back 8)

:wink:
av JML
polarens v70 hade samma problem testa att kolla luftmassemätaren den kan vara litesmåpajj då brukar den rycka och ha sig och "tappa" kraft
kram på er
Användarvisningsbild
av v70r/awd
SHR skrev:Min V70 2,5 10V 1998 med B5252S smårycker när jag kør i jämn fart utan pådrag. Den rycker inte hårdt, men det verkar som den mister kraften lite. Tycker inte at den rycker under accelleration.

har du ej ac på och du har för lite gas i systemet så den går i och ur helat tiden så var brors och många fler som jag vet.. :roll:
Användarvisningsbild
av SHR
Jeg har testet om AC har innvirkning på ryckingen, men det er like mye rycking om AC er avslått.
av morten
Hei, jeg har samme broblem (det smårykker) i min v70 2,5 turbo, bensin 1998, (130000km). Har hatt problemet siden jeg kjøpte bilen(92000km), bad Volvoverkstedet fikse det på hovedservice 120000km, men problemet er der fremdeles, jeg misstenker at dem ikke la mye arbeid i å fikse problemet. Oppleves som irriterende, men ikke ille nok til å bruke masse penger på det. Er det noen enkle saker jeg kan forsøke selv for å løse problemet(har begrenset teknisk innsikt)?

Uten at jeg ser noen direkte sammenheng, kan jeg også nevne at ecc-anlegget går av og på, og enkelte ganger nekter å gå på når jeg starter bilen, men at dette fungerer som det skal etter noen minutter. Kan dette enkelt og greit være fordi det tar tid for kjøle-anlegget å produsere kaldluft?

På forhånd takk for svar, Hilsen Morten.
Användarvisningsbild
av George
Jag har haft liknande symptom på min 855 med samma motor. Problemet med min bil var att axeln som driver rotorn var av (!). Den drev fortfarande runt rotorn eftersom axeln höll ihop någotsånär i brottytan men tändningen blev inexakt och ryckig på det sätt du beskriver. Har du kollat om fördelarlocket är "slitet", dvs om rotorn pga av för stort spel (för att axeln ev. är av) har slitit ner insidan av locket? Ett annat symptom pga av den inexakta tändningen blev att motoroljan snabbt blev skitig. Jag tror iofs att "mitt" problem är ganska ovanligt men man vet ju aldrig.

Mvh
George
Användarvisningsbild
av SHR
Hei igjen.
Jeg sliter fortsatt med problemet. Skal ha bilen inn på verksted over helgen for å kontrollere bränsletrycket. Det kan være bränslepumpen som ikke fungerer ordentlig..?
Skal også undersøke om tändspolen og MAP-sensor kan ha fel.

Bilen rycker forsatt, også under pådrag/aksellerasjon nå. Det gjorde den ikke tidligere! Hvis jeg derimot kjører i 5.gear 80 -100-km/h så går bilen fint som bare det. Men når jeg kjører i lavere gear og fart kommer rycking. Bilen er dessuten veldig nervös/ryckig på gassen. Den rycker til når jeg gir og når jeg slipper opp. Spesielt under kjøring i lav fart (bykjøring).

Noen som har erfaring med Map-sensor og feil med denne?

Stig
av morten
Hei Stig. Håper du er så grei at du skriver hvordan det gikk hos volvoverkstedet m.t.p smårykkinga. Kanskje jeg kan spare deg for noen kroner i feilsøking hos verkstedet ved en annen anledning :)

Lykke til og på forhånd takk.

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]

Bilder